رابط خبرگزاری پانا ناحیه یک بهارستان:

محور اصلی خبرنگاری، تولید خبر صحیح و بدون نقص است

بهارستان یک (پانا) - رابط خبرگزاری پانا ناحیه یک بهارستان، محور اصلی خبرنگاری را تولید خبر صحیح و بدون نقص در تمامی موارد دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۰۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
محور اصلی خبرنگاری، تولید خبر صحیح و بدون نقص است

رضا نیکجوی، رابط خبرگزاری پانا ناحیه یک بهارستان در کارگاه آموزشی دانش‌آموز خبرنگاران پانا گفت: محور اصلی خبرنگاری، تولید خبر صحیح و بدون نقص در تمامی موارد است، که بستگی به علاقه و سعی و تلاش خبرنگار دارد؛ زیرا او می‌تواند با ارتباط مؤثر خود نیز، دامنه خبری خود را وسعت دهد‌. در امر مهم خبرنگاری، یکی از عناصر اصلی و قابل توجه، پوشش خبرنگار است؛ خبرنگاران، مستلزم به رعایت پوشش خود هستند تا مبادا با رعایت نکردن این اصل، بازخورد منفی بگیرند؛ این مورد یکی از قوانین اصلی خبرنگاری به شمار می‌رود.

رابط خبرگزاری پانا در ادامه افزود: فرصت و زمان، در جهت تهیه خبر همیشه برای خبرنگاران مهیا است؛ اما نکته قابل توجه در امر تهیه خبر، نوع ارتباط اجتماعی و مردمی خبرنگار است که می‌تواند در جریان حضور اجتماعی او نیز مؤثر واقع شود.

نیکجوی با اشاره به پیگیری موضوعات توسط خبرنگاران بیان کرد: یکی از صفات ویژه خبرنگاران، پیگیری موضوعات، برنامه ها و مراسمات گوناگون است؛ چرا که خبرنگار با رعایت این ویژگی، وارد میدان خبری شده و از فرصتی که در اختیار او قرار داده شده است؛ به نحو احسنت در جهت تولید خبر استفاده می‌کند.

وی در رابطه با زمان ارائه خبر نیز تصریح کرد: خبرنگاری که بتواند از لحاظ ارائه خبر، فوری و سریع اقدام کند، نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند؛ چرا که در زمان مشخص و صحیح، خبر منتشر شده است؛ این مسئله نشانگر توانمندی و زمان‌سنجی خبرنگار است.

نیکجوی در ادامه گفت: عکاسی در خبرنگاری یکی دیگر از عناصر قابل‌توجه است که می‌تواند شامل جزئیاتی چون کیفیت بالا، زاویه مناسب، کادر افقی و موقعیت عکس‌برداری باشد؛ عکس‌بردار همچنین باید توجه داشته باشد که چگونه از فضا عکاسی کند؛ چرا که رعایت این موضوع باعث می‌شود خبرنگار، در مرحله عکاسی، نظم به خرج دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با لطف و عنایت الهی، طرحی به عنوان خبرنگاران افتخاری در آینده برپا خواهد‌ شد که شامل خبرنگاران دانش‌آموزی دوره ابتدایی می‌شود؛ که می‌توانند در عرصه تهیه اخبار ویدیویی استعداد خود را نمایان کنند و با این مجموعه همکاری لازم را داشته باشند.

رضا نیکجوی در پایان سخنان خود، ضمن اشاره به هدف برگزاری این کارگاه ذکر کرد: هدف از برگزاری کارگاه‌های آموزشی خبرنگاری، پرورش و تربیت خبرنگارانی است که حضور آنها در مراسمات و جلسات متعدد، الزامی است چرا که مستلزم به یادگیری اصول و نکات خبرنگاری هستند تا بتوانند در این عرصه تمام مهارت خود را به کار گیرند.

خبرنگار دانش‌آموز: مبینا عبدی آذر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار