رتبه چهار کشوری کنکور سراسری و رتبه یک منطقه سه تجربی ۱۴۰۲:

شناسایی فرصت‌ها و کسب موفقیت بدون تلاش امکان‌پذیر نیست

مهم‌ترین مرجع برای کنکور سراسری کتب درسی است

ملارد (پانا) - دانش‌آموز موفق و رتبه چهار کشوری و رتبه یک منطقه سه کنکور تجربی ۱۴۰۲، راه رسیدن به موفقیت را تلاش مستمر دانست و گفت فرصت‌ها در میان سختی‌ها پنهان شده‌اند.

کد مطلب: ۱۴۰۷۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی فرصت‌ها و کسب موفقیت بدون تلاش امکان‌پذیر نیست

نیلگون سپاس، رتبه چهار کشوری و رتبه یک منطقه سه کنکور تجربی ۱۴۰۲، متولد ۱۳۸۶ در شهر اسلام‌آباد‌ غرب زندگی می‌کند که در دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان همین شهر تحصیل است. پدرومادر او کارمند هستند.

وی در گفت‌وگو با پانا در خصوص شیوه مطالعه خود گفت: «از بدو ورود به دبیرستان، خیلی جدی مطالعه برای کنکور را آغاز کردم. در طول سه سال دبیرستان از هیچ کلاس آنلاین و یا حضوری به جز کلاس‌های مدرسه، استفاده نکردم و با هیچ مشاوری ارتباط نداشتم.»

رتبه چهار کشوری کنکور سراسری، در پاسخ به این سوال که روزی چند ساعت مطالعه داشتید عنوان کرد: «من تقریبا 8 الی 10 ساعت درس می‌خواندم و 60 درصد را به حل تست اختصاص می‌دادم. تمرکزم بر روی یادگیری کامل مطالب در چارچوب کتاب درسی و تحلیل دقیق تست‌ها به جای درگیر شدن با تعداد تست و ساعت مطالعه‌ام بود.»

وی افزود: «در مواقعی که نتایج قابل قبولی در آزمون‌های آزمایشی نمی‌گرفتم ناامید می‌شدم، اما با توکل به خدا و اطمینان به خودم و فکر به این که فرصت برای جبران باقی است، امید و انگیزه دوباره پیدا می‌کردم و هیچ‌گاه تسلیم نمی‌شدم، چرا که معتقدم بزرگ‌ترین ضعف ما در تسیلم‌ شدن نهفته است. همیشه مطمئن‌‌ترین راه برای موفقیت، تلاش دوباره خواهد بود. هر کسی نهایت تلاش خود را برای رسیدن به هدف به کار گیرد به تمام خواسته‌هایش می‌رسد.»

سپاس در جواب این که آیا انتظار چنین رتبه‌ای را داشته، بیان‌ کرد: «با توجه به نتایجی که در آزمون‌های آزمایشی به دست می‌آوردم، انتظار رتبه خوبی را داشتم اما فکر نمی‌کردم رتبه تک رقمی کشور را کسب کنم. من در منطقه‌ای محروم، با پشتکار و تلاش توانستم به اینجا برسم. قطعا هر انسانی به چیزی که باور داشته باشد و در ذهن تصور کند، با تلاش مستمر می‌تواند برسد. سخت‌کوشی بسیار مهم است و هیچ جایگزینی ندارد. استعداد فقط یک درصد و سخت‌کوشی نود و نه درصد در موفقیت فرد تأثیرگذار است. و بسیار خوشحالم با استمرار و متمرکز بودن روی هدفم و همچنین حمایت‌های پدر و مادرم و زحمات معلمانم، این رتبه را کسب کنم.»

رتبه تک رقمی کنکور سراسری در رشته تجربی تأکید کرد: «اگر بخواهم به عوامل موفقیتم به طور خلاصه اشاره کنم در درجه اول لطف خداوند، تلاش و پشتکار خودم و بعد فراهم بودن زمینه مطالعه، همراهی پدر و مادرم، انگیزه مدرسه، مدیر و معلمانم، در این امر دخیل بودند. از دیگر عوامل موفقیتم این بوده که من هرگز تسلیم نمی‌شدم چرا که معتقدم اگر امروز سخت است و فردا سخت‌تر. اما قطعا آینده، روز روشنی برایمان خواهد بود و من به لطف خدا نتیجه دلخواهم را گرفتم.»

این دانش‌آموز نخبه در پایان خطاب به دانش‌آموزان کنکوری سال‌های بعد تصریح کرد: «با توکل به خدا باید برای رسیدن به هدف تلاش کنند و هرگز ناامید نشوند، داوطلبان کنکور باید بدانند مهم‌ترین مرجع برای کنکور سراسری کتب درسی است. در حال حاضر کنکور، عادلانه‌ترین آزمون برای سنجش سطح معلومات داوطلب در کشور است. می‌خواهم بگویم مسیر کنکور حقیقتا خیلی پر پیچ و خم است. و در این راه احتمالا ناامیدی به سراغشان بیاید، یا مدت طولانی احساس غم کنند ولی مهم این ست که حتی شده با همان وضع ادامه دهند و به هیچ عنوان کم نیاورند. نکته مهم دیگر این‌که منابع اصلی برای موفقیت در کنکور، کتاب‌های درسی است.»

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار