معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان:

سلاح امروز جوانان در برابر دشمنان، دانش و تخصص است

سمنان (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به راهبرد جنگ روانی به عنوان دسیسه دشمنان برای رسیدن به اهدافشان، تصریح کرد نیاز امروز میدان مبارزه سلاح به دست گرفتن نیست، بلکه سلاح امروز نوجوانان و جوانان دانش و تخصص آنها است.

کد مطلب: ۱۴۰۶۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
سلاح امروز جوانان در برابر دشمنان، دانش و تخصص است

محمد حمیدی، در آیین آغاز سال تحصیلی در دبیرستان دوره اول دخترانه هجرت شهر سمنان با عنوان این مطلب که نقش دانش آموزان در دوران ۸ سال دفاع مقدس و دستیابی به پیروزی، نقشی تاثیرگذار و قابل توجه بوده است، افزود: جنگ امروز دشمنان جنگ روانی و جنگ شناختی است و دانش‌آموزان با تعلیم و تربیت هدفمند و آگاهی از دسیسه دشمنان، می‌توانند شکست دشمن را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه میدان جنگ امروز فضای رسانه‌ای است و باید در این میدان با روشنگری تهاجم فرهنگی را خنثی کرد و برای ناکامی دشمنان، جوانان الگویی بهتر از شهدا ندارند، خاطرنشان کرد: دشمنان در یک‌سال گذشته با بمباران اطلاعات نادرست افکار جوانان را هدف قرار دادند. در این جنگ شناختی موشک‌ها گوشی‌های تلفن همراه است که اطلاعات غلط را منتقل می‌کنند و ارتقاء سواد رسانه‌ای لازمه شکست دشمنان در این میدان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: ما در ۸ سال دفاع مقدس بیش از ۲۵۰ هزار شهید را در کشور تقدیم انقلاب کردیم، ۷۵ درصد از شهدا سنی زیر ۲۳ سال داشته و از این تعداد نیز ۳۱ درصد زیر ۱۹ سال و به سن شما دانش آموزان نزدیک بودند؛ اما به فرماندهی حضرت امام خمینی(ره) در ۸ سال دوران دفاع مقدس، یک وجب از خاک کشور عزیزمان ایران در دست دشمن و بیگانگان قرار نگرفت. امروز نیز مقام معظم رهبری، بسیار هوشمندانه، خردمند و آگاه به شرایط، فرماندهی این جنگ را بر عهده دارند که با فرماندهی ایشان قطعا در این جنگ نیز پیروز خواهیم شد.

حمیدی با اشاره به برگزاری کنگره سه‌هزار شهید در بهار ۱۴۰۳، افزود: تهاجم روانی و جنگ شناختی دشمن، جنگ سختی است که الگو قراردادن شهدا موجب بصیرت افزایی و پیداکردن راه درست از میان راه‌های نادرست ولی دارای جاذبه‌ برای نوجوانان و جوانان است.

وی اظهارکرد: در دوران دفاع مقدس ما در بحث تسلیحات نظامی تحریم بودیم، اما بواسطه اقدامات، تلاش ها و پیشرفت ها، امروز ما در بحث صادرات تسلیحات نظامی ساخت کشورمان با تحریم روبرو هستیم، امروز تحت زعامت و فرماندهی مقام معظم رهبری، هیچ دشمنی اجازه تعرض به خاک های سرزمینی ما را به خود نخواهد داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه دشمن با مساله حجاب در قالب جنگ شناختی سعی در ضربه وارد کردن به کشور دارد، ادامه داد: ما در برابر بمباران اطلاعات غلط در گوشی های شما دانش آموزان توسط دشمن باید مستحکم ایستاده و بجنگیم.

حمیدی افزود: همانگونه که دانش آموزان آن دوران، جنگ‌ و مسیر دفاع را شناخته و در برابر دشمن‌ پیروز شدند، امروز نیز در جنگ‌ تهاجم فرهنگی شما به عنوان سربازان این جنگ باید از مسیر دفاع شناخت داشته و محکم در برابر تهاجم دشمن تا پیروزی بایستید.

وی همچنین با تاکید بر اینکه پیدا کردن مسیر درست از غلط در جنگ‌ شناختی و تهاجم‌ فرهنگی در واقع نیاز به آگاهی دارد که الحمدالله ملت ما ملتی بصیر است، یادآور شد: زنگ «یاریگران زندگی» همزمان با زنگ مقاومت و زنگ مهر در مدارس استان سمنان به صدا درآمد، چرا که اعتیاد از جمله راهبردهای دشمنان برای گرفتن توانایی جسمی و روحی جوانان است و باید در این زمینه هوشیار بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: اعتیاد از جمله موضوعاتی است که نقشه شوم دشمن در تهاجم فرهنگی را کامل می‌کند، دشمن به دنبال این است که اعتیاد در جوانان رونق و گسترش یابد و آسیب‌پذیری جامعه در این زمینه باید برطرف شود و از نسل آینده‌ساز جامعه مراقبت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار