راوی هشت سال دفاع مقدس:

مهم‌ترین وظیفه دانش‌آموزان، قدم‌ نهادن در مسیر ارزشمند شهیدان است

بهارستان یک (پانا) - راوی هشت سال دفاع مقدس، مهم‌ترین وظیفه دانش‌آموزان را ادامه دادن راه شهیدان دانست و بر پیروی آنان از شهدا و قدم‌نهادن در مسیر ارزشمندشان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۶۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین وظیفه دانش‌آموزان، قدم‌ نهادن در مسیر ارزشمند شهیدان است

علی اکبر دهقانی، راوی هشت سال دفاع‌مقدس در آئین بازگشایی مدارس ناحیه یک بهارستان، بیان کرد: امروز این سعادت نصیب بنده شد که روایتی از هشت سال دفاع‌مقدس و جانفشانی‌های میهن دوستان آن دوران را برای شما بازگو کنم. توصیف میزان سختی و درد و رنج آن دوران بسیار دشوار است و زمان زیادی لازم دارد. هرچند گفتن این حجم از تلاش‌ و زحمت در بازه‌های زمانی متفاوت صورت می‌پذیرد اما همه ما به عنوان یادگاران دفاع مقدس وظیفه بازگویی اتفاقات آن دفاع‌مقدس را دارا می باشیم.

دهقانی، ضمن اشاره به ارزش نماز اظهار کرد: دفاع مقدس به لحاظ ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها برای همیشه در اذهان ماندگار خواهد بود. مهم‌ترین یادگار آن زمان که در دل رزمندگان جبهه و جنگ لانه کرده بود، اهمیت توجه به نماز اول وقت است. به طوری که رزمندگان تمام فعالیت خود را برای اقامه نماز متوقف می‌کردند و این رمز پیروزی ما بود.

وی افزود: هرگاه که دشمن قصد داشت بیشتر پیش برود، خاک و سرزمین ما را تصرف کند ما به او این اجازه را نمی‌دادیم و به سرعت از پشت سنگرها بیرون آمده و هر طور که شده مقاومت می‌کردیم، جان خود را زیر تانک‌های دشمن در راه وطن فدا می‌کردیم، چراکه آن روزها خاک سرزمینمان برایمان به قدری ارزشمند بود که به هر شکلی نگذاریم دشمن به اهداف خود دست یابد.

راوی دفاع‌مقدس در ادامه گفت: شهدا همیشه با ما هستند، شهید هرگز نمیمیرد، آن‌ها در جمع ما حضور دارند و شاهد اعمال ما هستند، باید تلاش کنیم که در مقابل آن‌ها که برای ما جان خود را دادند سربلند باشیم و آن‌ها را از خود نرنجانیم.

راوی هشت سال دفاع‌مقدس، خطاب به دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: فقط چهارده ساله بودیم که برای دفاع از سرزمین خود، به میدان نبرد قدم نهادیم و حال شما دانش‌آموزان موظف هستید ادامه دهنده راه ما باشید و به شهدا احترام بگذارید. در زمینه حجاب و عفاف نیازمند فعالیت گسترده‌ای هستیم که همگی دست در دست یکدیگر بتوانیم به سمت جامعه‌ای سالم و مومن پیش برویم.

دانش‌آموز خبرنگار: پریا مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار