رئیس سازمان ِآموزش و پرورش استثنایی خبر داد؛

تخصیص منابع دولتی برای ایاب‌و‌ذهاب دانش‌آموزان استثنایی

خانواده‌ها به‌عنوان رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت در مدارس باید نقش‌آفرین و کنش‌گر باشند

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت ‌در قانون بودجه، منابع دولتی برای ایاب‌و‌ذهاب دانش‌آموزان استثنایی قرار داده شده و هفته گذشته ‌به دستگاه‌ها ابلاغ شده که این اقدام ‌برای اولین بار اتفاق افتاده است.

کد مطلب: ۱۴۰۶۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص منابع دولتی برای ایاب‌و‌ذهاب دانش‌آموزان استثنایی

حمید طریفی‌حسینی در مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه استثنایی محمدرضا ساریخانی تهران که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را کلیدی‌ترین دستگاه و شریک راهبردی خود در آموزش و پرورش استثنایی می‌دانیم چون هدف و جامعه هدف مشترک داریم.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۵ هزار دانش‌آموز در ۶ گروه معلولیت در سطح کشور به‌صورت مستقیم در حال دریافت خدمات از سازمان‌های بهزیستی و فنی‌وحرفه‌ای هستند و تفاهمنامه خوبی با این ۲ دستگاه داریم.

طریفی‌حسینی گفت: دانش‌آموزان را مهمترین سرمایه و دارایی و باارزش‌ترین و گران‌قیمت‌ترین سرمایه کشور می‌دانیم و در این راستا تفاوتی بین دانش‌آموزان عادی و استثنایی قائل نیستیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: آنچه گفته می‌شود مدرسه قوی، شرط ایران قوی است و آینده کشور را در وضعیت امروز مدرسه ببینید، منظور همین مدارس است. در سند تحول بنیادین گفته شده که مدرسه، کانون و محل تلاقی دولت و ملت در فرآیند رشد و توسعه کشور است.

وی اظهار کرد: این نگاه و باور و اعتقاد، جاری و ساری است و آموزش و پرورش به‌ویژه آموزش و پرورش استثنایی در مدار توجه مسئولان کشور قرار گرفته است و مجموعه دستگاه‌های دولتی و مردم نسبت به آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای دارند و به‌خصوص در دولت سیزدهم اقدامات بی‌نظیری ارائه شده و شرایط را فراهم کرده که بتوانیم به جامعه هدف خدمات ارائه دهیم که نشان از نگاه ویژه دولت به آموزش و پرورش است.

طریفی‌حسینی گفت: حدود هزار ردیف استخدامی را سازمان اداری و استخدامی در اختیار ما قرار داد که بتوانیم نیروی کاردرمانی و گفتاردرمانی جذب کنیم که این اقدام برای اولین بار در کشور اتفاق افتاد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: برای اولین بار در قانون بودجه، منابع دولتی برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی قرار داده شد و هفته گذشته هم به دستگاه‌ها ابلاغ شد که این اقدام نیز برای اولین بار اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به صدور ۸۱۱ مجوز مراکز جامع خدمات سنجش و توانبخشی گفت: مراکز جامعی را ایجاد کردیم که دوره پیش‌دبستانی را بتوانند خدمات جامع ارائه دهند که مجوز این مراکز صادر شده و در حال استقرار هستند.

طریفی‌حسینی با بیان اینکه از رشد و توسعه کمی در آموزش و پرورش عبور کرده و بحث کیفیت و استاندارسازی را پیگیری می‌کنیم، خاطرنشان کرد: خانواده را به عنوان رکن اصلی جریان تعلیم و تربیت می‌دانیم و خود را مکلف می‌دانیم از ظرفیت خانواده‌ها در جریان تعلیم و تربیت استفاده کنیم. باید شرایطی فراهم کنیم که خانواده‌ها در کنار ما در مدرسه نقش‌آفرین و کنشگر باشند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه دانش‌آموزان، طلایی‌ترین دوران رشد و زندگی خود را در اختیار ما قرار داده‌اند، گفت: باید خود را مکلف بدانیم که به تک‌تک لحظات این دانش‌آموزان برنامه داشته و آن‌ها را هدایت و در مسیر رشد و تعالی کشور قرار دهیم.

وی با اشاره به ساخت سالن ورزشی در‌ مدرسه ساریخانی اظهار کرد: ۸۰ درصد مدارس را خیرین می‌سازند و سازمان نوسازی هم در این زمینه کمک و حمایت می‌کند. اگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت‌های زیرمجموعه این وزارت که وظیفه اجتماعی دارند هم کمک کنند می‌توانیم این فضا را تکمیل کرده و از ظرفیت آن استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار