وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تهذیب نفس و تزکیه ، راز پرورش شهریاران در پهنه تاریخ است

تبریز (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دیدار از خانه موزه استاد شهریار، تهذیب نفس و تزکیه روح ، در مسیر معنویات را راز پرورش و ماندگاری امثال استاد شهریار در پهنه تاریخ دانست.

کد مطلب: ۱۴۰۵۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
تهذیب نفس و تزکیه ، راز پرورش شهریاران در پهنه تاریخ است

محمدمهدی اسماعیلی در دیدار از خانه موزه استاد شهریار ، با اشاره به ظرفیت های پرورش استاد شهریار گفت: ایشان علاوه بر خصایص اکتسابی، دربردارنده ویژگی‌های معنایی و روحانی نیز بودند که این بر اعتلای شخصیت ایشان در پهنه تاریخ کمک کرد.

وی با تمجید از اقدام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در ایحاد فضایی ارزشمند در خانه موزه استاد شهریار افزود: اگر بخواهیم زمینه ساز پرورش امثال استاد شهریار باشیم باید علاوه بر توجه به این بخش از مسأله که آموزش و شرایط آن مهم است ، باید به بعد شخصیتی افراد نیز توجه کنیم.

اسماعیلی همچنین با معرفی استاد شهریار به عنوان یکی از بزرگترین شاعران معاصر خاطر نشان کرد: بی تردید ایشان یکی از بزرگترین شعرای زمانه ما به شمار می‌رود که در دو زبان مختلف شاهکارهایی ماندگار خلق نمودند و مرور در آثار ایشان نشانگر این مهم است.

وی در پایان با خوانش شعر علی ای همای رحمت، که از زیباترین و ماندگارترین سروده های استاد شهریار و ادب فارسی است، شعر ایشان را واحد الگوهای معنوی عنوان کرد که همیشه ماندگار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار