رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی:

برگزاری دوره آموزش مقدماتی خبرنگاری و عکاسی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

مشهد (پانا) - دوره آموزش مقدماتی خبرنگاری و عکاسی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مشهد در راستای اجرای بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی با موضوع «هر دانش‌آموز، یک نقش اجتماعی» برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۰۴۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزش مقدماتی خبرنگاری و عکاسی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

جواد روحانی رئیس آموزش و پرورش استنایی هدف از برگزاری دوره آموزش مقدماتی خبرنگاری و عکاسی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را آشنایی این دانش آموزان با مقدمات خبرنگاری و خبرنویسی، کسب مهارت عملی و علمی در حوزه خبر و عکس، ایجاد انگیزه برای فعالیت در حوزه خبر، تقویت روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و تبادل اطلاعات بین دانش آموزان ذکر کرد.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف آموزش و پرورش و به دنبال آن یکی از ماموریت های سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی دانش آموزان است و دانش آموزان برای جامعه ای که می خواهند در آن زندگی کنند باید آمادگی لازم جهت ایفای نقش موثر و کیفی در مشاغل مختلف از جمله حوزه اطلاع رسانی را داشته باشند.

روحانی با اشاره به اینکه برخی از این آمادگی از طریق کسب آگاهی های لازم از منابع آموزشی، کتاب ها و درس ها تامین می شود، خاطرنشان شد: بخش مهمی از این تربیت اجتماعی در جریان فعالیت های اجتماعی و تشکیلاتی که دانش آموزان در قالب فعالیت های گروهی انجام می دهند، حاصل می شود.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاری در شمار جذاب‌ترین، پویاترین و ثمربخش‌ترین فعالیت های اجتماعی است که بطور مستقیم با انواع مهارت های فرهنگی، هنری و اجتماعی مربوط می شود، بیان کرد: دانش آموزان خبرنگار در مدارس در این دوره می آموزند برای به تحریر درآوردن یک موضوع خبری در کنار انگیزه و اشتیاق به فعالیت در حوزه خبرنگاری، نیاز به خوب دیدن و شنیدن، دقت کردن و بررسی کامل یک رویداد نیز دارند.

روحانی بیان کرد: این دوره آموزشی - مقدماتی در راستای گام برداشتن کیفی دانش آموزان خبرنگار در مسیر انجام رسالت خطیر خبرنگاری در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و آموزشی است.

وی افزود: در این دوره از اساتید فعال در حوزه خبر و عکس در زمینه مقدمات خبرنگاری، خبرنویسی و عکاسی برای دانش آموزان نکات لازم را آموزش دادند.

وی جذابیت های خبرنگاری، خبر چیست، ویژگی های خبر خوب، مراحل تنظیم خبر، ارزش های خبری، اجزا و عناصر خبری، ویژگی های عکاس حرفه ای، سبک های عکاسی را از جمله محورهای آموزشی این دوره مقدماتی ذکر کرد.

گفتنی است در این دوره ۴۶ نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه از کلیه گروه های استثنایی مدارس مشهد حضور داشتند و با همکاری روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی و سازمان دانش آموزی خراسان رضوی در سالن همایش های دبیرستان تقوا برگزار شد.

این نخستین بار است که استان خراسان رضوی دوره‌های آموزش مقدماتی خبرنگاری و عکاسی را برای دانش آموزان با نیازهای ویژه جهت فعالیت این گروه از دانش آموزان در خبرگزاری پانا برگزار می‌کند.

دانش آموز خبرنگار:محمد حسام محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار