مدیر کل آموزش و پرورش مازندران مطرح کرد

سازماندهی ۱۷ هزار کلاس درس و ۲۲ هزار معلم در مدارس استان

ساری(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه از سازماندهی ۱۷ هزار کلاس درس و ۲۲ هزار معلم در سطح مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۴۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
سازماندهی ۱۷ هزار کلاس درس و ۲۲ هزار معلم در مدارس استان

حسین کمالی با بیان اینکه آموزش و پرورش در کشور وظیفه اجتماعی و فرهنگی دارد، گفت : زمان زیادی به بازگشایی مدارس نمانده و تلاش همکاران ما در سطح استان و شهرستان این است که بازگشایی مطلوب و شوق افرینی را داشته باشیم و این اشتیاق را در دل خانواده ها ایجاد کنیم تا دانش آموزان ، با انگیزه در کلاس درس حاضر شوند .

وی با بیان اینکه ایام تابستان، فصل تعطیلات آموزش و پرورش نیست گفت: به محض پایان امتحانات خرداد ماه پروژه مهر را آغاز کردیم که در این پروژه شش کار گروه تعریف شد و تمام فعالیت های تعلیم و تربیت در یکسال تحصیلی در قالب این پروژه صورت می‌گیرد.

کمالی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید، یک سوم مدارس نوسازی شده اظهار داشت: این امر بی نظیر بوده که با مشارکت معلمان هر مدرسه، بهسازی و شاداب سازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، افزود: برای دانش آموزان ۱۷ هزار کلاس درس و ۲۲هزار معلم رو سازماندهی کردیم که مجموعا در ۱۴۰۰ مدرسه اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است.
حسین کمالی در خصوص سازماندهی نیروی انسانی اظهارداشت: اقدامات لازم در حوزه تأمین نیروی انسانی انجام شد و بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته کمبودی در این بخش نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه موضوع استمرار خدمت را برای بازنشستگان در دستور کار داریم، گفت: با این طرح حدود ۳۰درصد از معلمان به‌کارگیری شدند تا برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همکاری داشته باشند.
مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت مازندران با اشاره به اضافه شدن معلمان جدید به نظام آموزشی استان خاطر نشان کرد:‌ ۶۰۰ فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و ۱۲۰۰ معلم جدید برای خدمت در دوره های ابتدایی، ‌متوسطه و هنرستان‌ها استخدام شدند.

کمالی در خصوص مدارس عشایری و روستایی عنوان کرد: حدود ۲۰۰ مدرسه عشایری و روستایی در استان وجود دارد که در جهت ارتقای سطح کیفی این مدارس تلاشهایی صورت پذیرفت.

وی طرح شهید سلیمانی را از اقدامات مهم وزارت آموزش و پرورش برشمرد و اظهار داشت: ۲۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تجهیز و ساخت سالن‌های ورزشی مدارس به استان تخصیص یافت.

مدیر کل آموزش و پرورش با بیان اینکه در سنوات گذشته متولی سرویس مدارس خود آموزش‌وپرورش بود اما هم اکنون ما بهره‌بردار هستیم افزود: آموزش‌وپرورش مازندران تمامی اعلام نیاز خود را در این حوزه اعلام کرده است و منتظر همکاری سایر دستگاه‌ها در این بخش هستیم.
دانش آموز خبرنگار فائزه بشکار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار