مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی؛

کاروان‌سرای قلی، میراث ماندگار خراسان شمالی ثبت جهانی شد

بجنورد(پانا)- مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی بیان کرد کاروان‌سرای قلی، میراث ماندگار خراسان شمالی در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در ریاض عربستان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

کد مطلب: ۱۴۰۴۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
کاروان‌سرای قلی، میراث ماندگار خراسان شمالی ثبت جهانی شد

پیام مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی به این شرح است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

کاروان‌سرای قلی، میراث ماندگار خراسان شمالی در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در ریاض عربستان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

موفقیت کشورمان در ثبت جهانی پرونده کاروان‌سراهای ایران برگ زرین دیگری از افتخارات دولت خدمتگزار و مردمی به ملت شریف ایران و هم استانی‌های عزیزمان می‌باشد.

بدینویسله این اقدام ارزشمند که حاصل حمایت‌های مدیران ارشد استانی، تلاش همکاران و پیگیری مردم فرهنگ‌دوست استان خراسان شمالی می‌باشد را به‌تمامی دست‌اندرکاران، مدیران و مردم شریف استان خراسان شمالی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

خراسان شمالی امروز به یمن این اتفاق خجسته و بعد از ثبت جهانی موسیقی بخشی‌های شمال خراسان و ثبت جهانی دوتار، اکنون باهمت مدیران جهادی و پر تلاش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با ثبت پرونده کاروان‌سراهای ایران و حضور کاروان‌سرای ارزشمند قلی استان، در این پرونده بر خود می‌بالد و این مهم برگ زرین دیگری در تقویم تاریخ باشکوه این دیار به ثبت خواهد رسید.

اینجانب به نمایندگی از تمامی مسئولان، همکاران، دوستداران میراث‌فرهنگی استان خراسان شمالی از مقام عالی وزارت جناب آقای مهندس سید عزت اله ضرغامی، جناب آقای دکتر دارابی قائم‌مقام و معاونت محترم میراث‌فرهنگی و همکارانشان قدردانی نموده سلامتی و توفیق روزافزون را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

دانش آموز خبرنگار : فاطمه تاتاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار