نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مطرح کرد؛

دانش‌آموزان سنگر فکری و فرهنگی انقلاب در مدرسه هستند

دشمنان امسال هم با شکستی مفتضحانه مواجه شدند و به جان یکدیگر افتادند

تهران (پانا) - نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه برگزاری کنگره چهاردهم اتحادیه با شکست مفتضحانه دشمن مقارن شده است، گفت دشمنان با عقبه آمریکایی و صهیونیستی خود، بعد از شکست قبلی فکر می‌کردند می‌توانند کاری انجام دهند اما امسال نیز با شکستی دیگر مواجه شدند و جریان ضدانقلاب به جان یکدیگر افتادند.

کد مطلب: ۱۴۰۴۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان سنگر فکری و فرهنگی انقلاب در مدرسه هستند

حجت‌الاسلام محمد جواد حاج علی‌اکبری در مراسم افتتاحیه اجلاسیه دوم کنگره چهاردهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی، ضمن یاد کردن از حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: زبان‌ها الکن است از تحلیل شایسته این حرکت عظیم که به یاد اباعبدالله حسین(ع) برپا شده است. همانطور که فرموده شده نجات بشریت با امام حسین(ع) است و شاید یکی از نشانه‌های نجات، همین حرکت بزرگ حسینی باشد. امیدواریم در ماه محرم و اربعین‌های پیش‌رو نقش‌های جدی‌تری داشته باشیم و محتوای اربعین را بیش از گذشته منتشر کنیم.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به اینکه برگزاری اجلاس دوم کنگره چهاردهم قرین طلوع ماه ربیع‌الاول است، گفت: ماه ربیع، ماه پیامبر اعظم(ص) است، پیام روشن ماه ربیع‌المولود این است که همگان توجه بیشتری نسبت به پیامبر(ص) عزیز داشته باشند و شناخت بیشتری را نسبت به بهترین مخلوق خدا پیدا کنند تا بتوانند از سیره آن بزرگوار الهام بگیرند.

وی افزود: در ساحت نبوی مسئله اخلاق حرف اول را می‌زند و نسبت به ما این بشارت داده شد که پیامبر(ص) مظهر مهر الهی است؛ همه باید بتوانیم از این مهر سهم ببریم.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ادامه با بیان اینکه برگزاری کنگره چهاردهم اتحادیه با شکست مفتضحانه دشمن مقارن شده است، تصریح کرد: دشمنان با عقبه آمریکایی و صهیونیستی خود، بعد از شکست قبلی فکر می‌کردند می‌توانند کاری انجام دهند اما امسال نیز با شکستی دیگر مواجه شدند و جریان ضدانقلاب به جان هم افتادند.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه دشمن همیشه از غفلت‌ها استفاده می‌کند، یادآور شد: دشمن به هدف‌هایش نرسید اما در حوزه‌های فرهنگی شاهد آسیب‌هایی بودیم و در مواقعی نیز اغتشاش فکری و ذهنی برای دانش‌آموزان درست شد که شبهاتی را در ذهن آن‌ها به وجود آورد. رسالت و مسئولیت فرزندان انقلاب، مخصوصا دانش‌آموزان عضو اتحادیه در این رابطه سنگین است زیرا این دانش‌آموزان سنگر فکری و فرهنگی انقلاب در مدرسه هستند و باید ارتباطی موثر، منطقی و قوی را با باقی دانش‌آموزان برقرار کنند.

نماینده ولی فقیه در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه مدتهاست که مقام معظم رهبری با عمق نگاه عالمانه خود مسئله پیچ تاریخی را مطرح کرده‌اند، گفت: امروز در مقطع مهمی هستیم و تحولات بزرگی رخ خواهد داد، شناخت و کشف مختصات این تحول می‌تواند منجر به نقش‌آفرینی ما شود. ایشان درخصوص تحولات و نظم نوین جهانی مباحثی را مطرح کردند و در جلسه با دانش‌آموزان به تفصییل این مباحث را شرح دادند و از دانش‌آموزان خواستند برای جانمایی ایران در این تحولات شروع به مطالعه کنند تا نقش‌آفرینی موثری داشته باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری توقع دارند این مسئله در سطح عمومی جامعه مورد توجه قرار گیرد و شناخته شود تا فهم درستی از آن نشر داده شود. جریان قدرت در دنیا در حال انتقال کامل است، ظهور قدرت‌های جدید از یک طرف و افول تمدن غربی و قدرت آمریکایی از سویی دیگر در حال انجام است. نقش‌آفرینی، گسترش فرهنگ مقاومت و الهام بخشی در شکل‌گیری این تحول از دیگر خصوصیات این تحول است و نقش ما در مسیر این تحول موضوعی حیاتی است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: جنبش دانش‌‌آموزی بسیار می‌تواند موضوع پیچ تاریخی را پیش ببرد و اتحادیه به عنوان یک تشکل دانش‌آموزی در چنین حوزه‌هایی بسیار خوش سابقه و پیشتاز است و هماهنگی فکری و گفتمانی را می‌تواند به وجود آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار