معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قم عنوان کرد

رتبه ممتاز استان قم در مسابقات دانش‌آموزی صحیفه سجادیه و گفتمان مهدوی

قم(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در تشریح دستاوردهای این معاونت در سال تحصیلی گذشته گفت این استان در مسابقات دانش آموزی صحیفه سجادیه و گفتمان مهدوی رتبه ممتاز کشوری را کسب کرده است.

کد مطلب: ۱۴۰۴۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
رتبه ممتاز استان قم در مسابقات دانش‌آموزی صحیفه سجادیه و گفتمان مهدوی

حجت الاسلام محمد امینیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در گفتگویی با تشریح دستاوردهای این معاونت در سال تحصیلی 1402-1401 اظهار کرد: در حوزه معاونت پرورشی فعالیت های گسترده ای در طول سال گذشته صورت گرفته است بطوریکه در تمام بخش‌ها شاهد حرکت‌های تحول‌آفرین و امیدبخش بوده ایم.

وی با اشاره به رونق بخشی به تشکل های دانش آموزی عنوان کرد: برپایی کاردوی دانش آموزی با حضور 700 نفر، برگزاری اجتماعات دانش‌آموزی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران و برپایی هیئت‌های دانش‌آموزی موجب پویایی و همدلی هر چه بیشتر تشکل های دانش آموزی استان شد.

امینیان افزود: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در رابطه با جذاب‌کردن کارهای پرورشی، کارگاه‌هایی با عنوان جذاب‌شو در سطح استان قم و کاردوی تحولی معاونت پرورشی در اردوگاه باهنر تهران بمدت 3 روز و همچنین کارگاه جذاب شو در اردوگاه ملاصدرای کهک برگزار شد.

وی با اشاره به پیگیری اردوی اربعین دانش‌آموزی و راه‌اندازی موکب فرهنگیان و دانش‌آموزان عنوان کرد: با انتخاب استان قم به‌عنوان دبیرخانه ستاد مرکزی اردوی اربعین دانش آموزی کشوری، طرح‌های بسیاری از جمله برنامه پرده‌خوانی و روایت‌گری دانش‌آموزان و سوگواره عبرات برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: در راستای به‌کارگیری و تأثیرگذاری نهادها و افراد دلسوز تربیتی، از ظرفیت‌ جذب سرباز وظیفه، طرح امین و چندین طرح دیگر استفاده شد تا آنها نیز در چرخه تربیت سهیم باشند.

وی خاطرنشان کرد: طرح جهاد تبیین با عنوان «جت»، طرح اتقان ویژه توانمند سازی معلمان ابتدایی در زمینه آموزش قرآن و طرح تشرف نیز از طرح هایی بود که در راستای تقویت هویت فرهنگی و اعتماد به نفس و بنیه فرهنگی و اعتقادی معلمان در برخورد با شبعات جامعه و ظرفیت سازی برای کنشگری اجرا شد.

امینیان گفت: برگزاری مراسم یادبود شهدای نخستین عملیات تروریستی در مسجد مقدس جمکران همراه با اجرای سرود رفیق شهیدم، اجرای برنامه مناظرات دانش‌آموزی و کرسی‌های آزاداندیشی، اجرای سوگواره دانش آموزی احلی من العسل، برگزاری کارگاه های متعدد مهارت افزایی ویژه مربیان پرورشی به منظور پاسخگویی به دغدغه های نسل جدید، تخصیص اعتباری به میزان 6 میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات ورزشی برخی مدارس آسیب پذیر استان در راستای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و نیز ارتقاء کمی و کیفی ظرفیت کانون های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش به منظور استفاده بهینه از اوقات فراغت دانش‌آموزان بخش دیگری از اقدامات حوزه معاونت پرورشی در طول سال تحصیلی جاری بوده است.

وی در خصوص کسب افتخارات و رتبه‌ها در معاونت پرورشی عنوان کرد: کسب ۲۳ رتبه در پویش کشوری کتاب‌خوانی هیس‌طوری، کسب دو رتبه برتر کشوری و ۳۶ رتبه شایسته تقدیر در پویش سراسری پرسش مهر و هم‌چنین در جشنواره نوجوان سالم۴۶ اثر از استان برگزیده شد که در نهایت ۱۰ اثر به دانش‌آموزان قمی و یک اثر به همکار قمی اختصاص پیدا کرد و در مجموع یازده اثر به استان قم رسید و در نتیجه استان قم به‌عنوان استان ممتاز در مسابقات قرآن و عترت کشور معرفی شد.

امینیان ادامه داد: در بخش مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی، استان قم موفق شد در گروه پسران ۱۲ رتبه و در گروه دختران ۱۳ رتبه کسب کند و در رشته‌های صحیفه سجادیه و گفتمان مهدوی، قم با کسب ۴ رتبه اول به‌عنوان استان ممتاز کشور معرفی شد.

وی با اشاره به طرح خادمیاران رضوی عنوان کرد: این طرح در قالب فعالیت‌های جهادی و افتخاری صورت گرفت و اجرای شامل برنامه‌های متنوع و فرهنگی تربیتی برای دانش‌آموزان بود که اوج ایثار و تعهد فرهنگیان را به اثبات رساند، در پایان تابستان نیز سفر مشهد ویژه فعالان این بخش برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار