اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت:

اقدامات ما در راستای قانون اقدام راهبردی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اقدامات ما در راستای قانون اقدام راهبردی است، گفت تا زمانی که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند و تحریم‌ها کامل رفع نشود، همین روند ادامه می‌‌یابد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات ما در راستای قانون اقدام راهبردی است

محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص گزارش اخیر گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران، گفت: گزارش مدیرکل آژانس دو بخش دارد؛ یک بخش برجامی و یک بخش پادمانی است، در بخش برجامی طبیعی است که طبق قانون اقدام راهبردی به استناد ماده ۲۶ و ۳۶ برجام به دلیل آنکه آنها به تعهدات خود عمل نکردند، ما هم بازگشت از تعهدادت دادیم این واضح است.

وی افزود:‌ کشورهای تروئیکای اروپایی نمی‌توانند از ما انتظار داشته باشند ما برجام را به صورت کامل اجرا کنیم و آنها هیچ تعهدی نداشته باشند. اقدامات ما در راستای قانون اقدام راهبردی است و مادامی که به تعهداتشان عمل نکنند و تحریم‌ها کامل رفع نشود، ما همین روند را ادامه می‌دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در گزارش آژانس هم مشهود است موارد پادمانی ۴ تا بود الان به ۲ مورد کاهش پیدا کرده و هنوز در حال گفت‌و‌گو هستیم، روشنگری کردیم و مدارک زیادیی به آژانس ارائه دادیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست فصلی شورای حکام و در پاسخ به سوالی در مورد احتمال صدور و یا عدم صدور قطعنامه علیه ایران در این نشست، گفت: حرکت سیاسی هر لحظه ممکن است توسط هر طرفی انجام شود. روند خیلی این را نشان نمی‌دهد که فضا به سمت صدور قطعنامه یا حرکت‌هایی برود که ایران را به عکس‌العمل‌های قانونی مستحکم و قاطع وا دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار