آسمان مشهد بار دیگر تیره و تار شد

مشهد(پانا)_ شاخص آلودگی هوای مشهد باز هم خبر از وضعیت هوایی ناسالم برای همه افراد می دهد، گروه های خاص یا از منزل خارج نشوند و یا درصورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۴۰۳۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
آسمان مشهد بار دیگر تیره و تار شد

امروز ۲۱شهریورماه و دیروز 20 شهریور ماه شاخص آلودگی هوا از وضعیت ناسالم گذشت و این شرایط برای قشر آسیب پذیر خطرناک است، شاخص آلودگی هوا با توجه به وجود ریزگردهای معلق در هوا درابتدای روز دوشنبه ۲۰ شهریور ماه ۲۹۸ و وهمچنین در روز سه شنبه ۲۱ شهریور ماه در ابتدا به ۱۹۳ و در ادامه به ۱۵۳ رسید و مسئله هوا شهر را در وضعیت ناسالم برای گروه های خاص قرار داد.

علی اصغر کارگر مقدم،دارای دکترای حرفه ای پزشکی مشهد گفت: باتوجه به شدت آلودگی هوا بهتر است که شهروندان عزیز تا حد امکان از منزل خارج نشوند.
وی گفت :بهترین‌توصیه به هموطنان عزیزمان این است که تا حد امکان در این روزها از منزل خارج نشوندو درصورت ایجاب ضرورت حتما از ماسک استفاده کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه قشر آسیب پذیر شامل کودکان، افرادمسن، بانوان باردار، افراد دارای بیماری های خاص همچون آسم ، بیماران ریوی قلبی و....توصیه اکید می شود از منزل خارج نشوند.
وی گفت: این آلودگی اگرچه این روزها مربوط به ریزگردها و ذرات معلق در هواست لیکن آلودگی ناشی از وسایل نقلیه نیز نقش بسیار موثری دارد.
کارگرمقدم در پایان توصیه کرد: بهتر است تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه جهت تردد در شهر استفاده کنیم و استفاده از ماسک را فراموش نکنیم.
دانش آموز خبرنگار ناحیه ۷: ایران مالدار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار