مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

۳۰۰۰ سوادآموز خراسان جنوبی از برنامه‌های مکمل سواد بهره‌مند شدند

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از جذب و برخورداری از آموزش رایگان ۳ هزار و ۸۰۰ سوادآموز دورi های سه‌گانه سواد، تحکیم و انتقال استان، در تابستان جاری خبر داد و گفت امسال ۳ هزار سوادآموز دوره‌های سوادآموزی از برنامه‌های مکمل سواد برخوردار شدند.

کد مطلب: ۱۴۰۳۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
۳۰۰۰ سوادآموز خراسان جنوبی از برنامه‌های مکمل سواد بهره‌مند شدند

سید علیرضا موسوی‌نژاد در دومین کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: هیچ وقت برای دانش‌طلبی و سوادآموزی دیر نیست. در باسوادی جامعه اسلامی تمامی افراد مسئول هستند و باید برای تحقق این مهم تلاش کنند. از این منظر مبارزه با پدیده شوم بی سوادی، اقدامی برای تعالی و تکامل جوامع بشری است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ریشه بسیاری از عقب ماندگی‌ها و کاستی‌ها را در بی سوادی و کم سوادی دانست و عنوان کرد: به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، ایران سرافراز، با میانگین باسوادی بالای 97 درصد در گروه سنی 10 تا 49 سال، یکی از جوامع باسواد جهان محسوب می‌شود.

وی بر استفاده از تکنولوژی‌های نوین به منظور توسعه سواد مهارتی در طرح توسعه سواد و زندگی تأکید کرد و از جذب و برخورداری از آموزش رایگان 3 هزار و 800 سوادآموز دوره‌های سه گانه سواد، تحکیم و انتقال در تابستان جاری، خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امسال 3 هزار سوادآموز دوره‌های سوادآموزی از برنامه‌های مکمل سواد نظیر طرح آموزش عملی نماز کلید بهشت، طرح آموزش مقدمات کار با رایانه و طرح خواندن با خانواده برخوردار شدند.

موسوی‌نژاد، توسعه سواد مهارتی را زمینه ساز تربیت دانش آموزانی خلاق، متفکر، مستقل، کنجکاو و عامل تحکیم رابط اولیای خانه و مدرسه دانست و عنوان کرد: سواد در برگیرنده مجموعه‌ای از مهارت‌ها است که پایه مشترک موفقیت در همه زمینه‌های تحصیلی محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سوادآموزی موتور محرکه توانمندسازی و مهارت‌افزایی سوادآموزان در عرصه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی به منظور ارتقای حقوق شهروندی، افزایش تولید علم و حرکت در مسیر توسعه علوم دانش بنیان، تحقق ایران قوی و ارتقای فرهنگ ایمان وامید در جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار