پیام تبریک معاون سواد آموزی استان گلستان

گلستان (پانا) - مسعود سوقی، معاون سوادآموزی استان گلستان به مناسبت گرامیداشت سالروز جهانی سوادآموزی پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک معاون سواد آموزی استان گلستان

بسم الله الرحمن الرحیم
ن و الْقلم و ما یسْطرون
"ترویج سواد برای جهان در حال گذار: ایجاد بنیان جوامع پایدار و صلح آمیز"
اسلام، دینی است که با امر به خواندن اعلام وجود کرد و در نخستین گوهرهای آسمانی اش پس از توحید، از تعلیم و قلم سخن به میان آورد. آخرین هدیه پروردگار برای زمینیان نیز کتاب قرآن است، همانطور که اسلام، پرچم دار مبارزه با بی سوادی است و از بزرگترین حامیان دانش اندوزی؛ تا آنجا که پیامبر اسلام(ص) در نخستین اقدامات خود پس از اولین پیکار نظامی با مشرکان، آموزش خواندن و نوشتن به ده مسلمان را بهای آزادی اسیران باسواد اعلام می کند و با این دستور، در عمل، پرچم دار مبارزه با بی سوادی می شود.

یونسکو 57 سال قبل در سال ۱۹۶۵ میلادی این روز را به ابتکار و پیشنهاد اداره مبارزه با بی سوادی ایران، روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی نامگذاری کرد و دلیل این نامگذاری نشان بر اهمیت سواد برای افراد و جوامع است.
این سازمان سالانه بر ضرورت تلاش جهانی در ریشه‌کن‌ کردن بی‌سوادی تاکید و برنامه‌هایی برای تحقق این هدف وضع کرد. طی 57 سالی که از این نامگذاری می‌گذرد، کشورهای زیادی این روز را گرامی داشته ودر این روز به تشریح موفقیت‌های خود در زمینه مبارزه با بی‌سوادی می‌پردازند و آمارهایی از نرخ رشد سوادآموزی ارائه می‌دهند.
گرامیداشت سالروز مبارزه با بی‌سوادی، هر سال با شعار خاصی برگزار و این شعار از سوی یونسکو اعلام می‌شود. این شعارها همراستا با اهداف سازمان ملل و در جهت تلاش جهانی برای مبارزه با بی‌سوادی است. امسال نیز با شعار"ترویج سواد برای جهان در حال گذار: ایجاد بنیان جوامع پایدار و صلح آمیز" نامگذاری شده است.
اینجانب سالروز جهانی مبارزه با بی سوادی را به کلیه همراهان نهضت سواد آموزی در ارگان های دیگر و همچنین همکاران فرهنگی به ویژه آموزش دهندگان سخت کوش که در خط مقدم مبارزه با جهل و بیسوادی دلسوزانه وبا نیت الهی در راه تعلیم و تعلم و ریشه کن نمودن بی سوادی گام های موثر بر می دارند تبریک عرض می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار