محبی نجم‌آبادی در گفت‌و‌گو با پانا:

آموزش و پرورش کانون جهش و تحول کشور در همه ابعاد است

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با بیان اینکه آموزش و پرورش کانون جهش و تحول کشور در همه ابعاد است، گفت اساسا توجه ویژه به آموزش و پرورش باید در دستور کار همه دولت‌ها و کل حاکمیت قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش کانون جهش و تحول کشور در همه ابعاد است

بهروز محبی نجم‌آبادی در گفت‌و‌گو با پانا با بیان اینکه آموزش و پرورش کانون جهش و تغییر و تحول در همه ابعاد برای یک کشور است، اظهار کرد: «آموزش و پرورش محور و معیار صحت حرکت یک جامعه است و اساسا توجه ویژه به آموزش و پرورش باید در دستور کار همه دولت‌ها و کل حاکمیت قرار گیرد.»

وی افزود: «ما مسائل مختلفی در آموزش و پرورش داریم مانند بحث عدالت آموزشی، که یکی از مهمترین مسائل است. در نظام جمهوری اسلامی، ایجاد خوابگاه‌ها و توجه به اقشار ضعیف و تلاش برای کمک به دانش‌آموزان ضعیف همواره در دستور کار بوده است.»

محبی نجم آبادی اضافه کرد: «علیرغم اینکه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که مدارس نباید وجهی از خانواده‌ها بگیرند، این اتفاق صورت می‌گیرد چرا که اگر این وجه دریافت نشود، مسائل اقتصادی مدرسه بامشکل مواجه خواهد شد.»

نماینده مردم سبزوار در‌ مجلس عملکرد وزیر آموزش و پرورش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «وزیر در مدت کوتاهی که عهده‌دار وزارت آموزش و پرورش شده است با مسائل زیادی اعم از جذب نیروی انسانی ماهر مواجه شده است. نیروهای آموزش و پرورش شامل نهضت‌سواد‌آموزی‌ها، خرید خدماتی‌ها و... با حداقل حقوق، سال‌های متمادی در آموزش و پرورش خدمت کرده‌اند و همه آنها توقع دارند به‌کارگیری کامل شوند. از سوی دیگر با بازنشستگی گسترده در حوزه آموزش و پرورش مواجه هستیم که باید این مساله به‌ صورت جدی حل شود. ما باید وزیر را کمک کنیم تا تک تک این مسائلی که وجود دارد و متاسفانه درگذشته بوجود آمده و امروز کشور را دچار مشکل کرده است، برطرف شود.»

محبی نجم آبادی با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: «در برنامه هفتم نیز اتفاق خاصی رخ داده است و تلاش بر این است که ان‌شاءالله 15 درصد از بودجه کشور به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند. متاسفانه در سال‌های اخیر اتفاق نیافتاد و حتی کمتر از 10 درصد بود. این نکته باید ترمیم شود و در طول برنامه هفتم بتوانیم کمک جدی به آموزش و پرورش باشیم. آقای صحرایی روحیه و انگیزه تغییر و تحولی دارد و در این راستا شنیدن حرف متحصصان به ویژه همکاران فرهنگی که در خط مقدم یادگیری هستند، لازم است.»

خبرنگار دانش‌آموز: محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار