فرماندار شهرستان بجنورد در جمع مدیران مدارس:

تقویت حوزه پرورشی در مدارس اولین اقدام مدیران باشد

بجنورد (پانا) - فرماندار شهرستان بجنورد به اهمیت حوزه پرورشی در مدارس پرداخت و تاکید کرد تقویت حوزه پرورشی در مدارس، اولین اقدام مدیران باشد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
تقویت حوزه پرورشی در مدارس اولین اقدام مدیران باشد

محمدباقر باقرپور در جلسه کارگاهی پروژه مهر با حضور مدیران مدارس بجنورد گفت: در حوزه عفاف و حجاب، مدیران نقش بسزایی داشته اند و برنامه هایی از قبیل جلسات هم اندیشی و تبیینی دبیران، دانش آموزان، اولیا، استفاده از پتانسیل اساتید حوزه علمیه، اساتید مجرب در حوزه تربیتی، واحد صدا و سیما و بومی سازی اصل تبیین عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی ایرانی، در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

فرماندار خراسان شمالی افزود: مدیران در خط مقدم برخورد با دانش آموزان بوده بطوریکه، مدیر آموزشگاه، در حوزه پیشگیری و مدیریت حوادث احتمالی می تواند نقش آفرینی کند و مراقبت های اولیه را انجام داده و در صورت مشاهده و برخورد با دانش آموزانی که احتمالا موجب نگرانی سیستم آموزش و پرورش هستند، از طریق حوزه تربیتی و مربیگری، با محبت نفوذ پیدا کنند.

وی تأکید کرد: مدیران مدارس امسال با آمادگی بیشتر در مدارس حضور پیدا کنند و در رفت و آمد افراد متفرقه، نظارت و اشرافیتی دقیق داشته باشند زیرا در شرایط بحران به مدیریت صحیح نیاز داریم.

فرماندار بجنورد در ادامه با اشاره به مقوله انضباط کلاس در مدارس عنوان کرد: وظیفه مراقبت، ایجاد انضباط و تدریس با دبیر است و این امر را مدیران مدارس مجدانه باید از دبیران مطالبه کنند.

این مقام مسئول در ادامه خواستار پاسخگویی مدیران مدارس به شبهات دانش آموزان جهت تبیین و همچنین افزایش ظرفیت نیروهای مشاوره، پرورشی و تربیتی جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی شد.

در ادامه، ابوالقاسم اکبری مدیر کل آموزش وپرورش استان خراسان شمالی با تأکید بر ایجاد مهری شاداب و بانشاط اظهار کرد: مدیران مدارس از ظرفیت اولیا، طلبه و سایر نهادها استفاده بهینه کنند و حوزه آسیب های اجتماعی را دقیق مورد بررسی قرار دهند و در نهایت بسترسازی برنامه سالانه باید قوی‌تر از گذشته بر اساس سند تحول بنیادین انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار