مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان:

آموزش و پرورش استان با تمام توان سعی در اجرایی سازی سند تحول بنیادین در مدارس دارد

زنجان(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت در راستای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین از تمامی ظرفیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت استفاده می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۰۲۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش استان با تمام توان سعی در اجرایی سازی سند تحول بنیادین در مدارس دارد

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: امسال بر اساس تعداد ثبت‌نامی ها ۲۲۹ هزار دانش‌آموز در استان راهی مدارس می‌شوند.

وی با بیان اینکه تا امروز ۹۸ درصد دانش آموزان پایه اول ابتدایی ثبت نام کرده اند افزود: در مقطع متوسطه اول ۸۰ درصد و در مقطع متوسطه دوم ۷۸ درصد ثبت نام کرده‌اند که تا آخر شهریورماه به یک عدد مطلقی خواهیم رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: آموزش و پرورش استان با تمام توان سعی در اجرایی سازی سند تحول بنیادین در مدارس دارد.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه مدرسه در چشم‌انداز سند تحول بنیادین به عنوان کانون اصلی تربیت معرفی شده است، اظهار کرد: مدرسه در چارچوب فلسفه و رهنامه‌های نظام تربیت رسمی و عمومی کشور دارای ویژگی‌هایی مانند نقطه‌ اتکای دولت و ملت در رشد و تعالی کشور، کانون تربیتی محله، برخوردار از قدرت برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در حوزه‌های عملیاتی و دارای پیوند موثر با موضوعات و مسائل جامعه است. آموزش و پرورش استان نیز با تمام توان سعی در اجرایی سازی سند تحول بنیادین در مدارس استان دارد.

وی در ادامه به دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه مدارس اشاره کرد و گفت: اجرای فرایند انتخاب و انتصاب مدیران، انجام فرایند مربوط به مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی دوره‌های ابتدایی و متوسطه، ساماندهی نیروی انسانی و انجام فرایند نقل و انتقالات داخل و خارج استان، نظارت بر ثبت‌نام دانش‌آموزان، پیگیری و اجرای فرایند هدایت تحصیلی دانش‌ آموزان پایه نهم، توزیع کتب درسی دانش‌آموزان و اجرای طرح شهید عجمیان از دیگر اقدامات انجام شده در استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار