معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم عنوان کرد:

پذیرش 29 هزار زائر اربعین در مراکز آموزش و پرورش قم

قم (پانا) - معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت بیش از 29 هزار نفر از زائران اربعین در مراکز آموزش و پرورش اسکان داده شدند.

کد مطلب: ۱۴۰۲۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
پذیرش 29 هزار زائر اربعین در مراکز آموزش و پرورش قم

ابوالقاسم مقیمی، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم امروز در گفتگویی اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تا روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه در مجموع ۲۶۲ هزار و ۱۱۱ زائر در استان قم در بخش‌های مختلف اسکان داده شدند.
وی اافزود: از این تعداد ۵۵ هزار و ۱۴۷ نفر در قرارگاه مردمی اربعین، ۲۷ هزار و ۳۴۳ نفر در مراکز اقامتی، ۲۹ هزار و ۹۲۰ نفر در حرم مطهر، حدود ۴۰ هزار نفر در مسجد جمکران، حدود ۶۵ هزار نفر در بوستان‌ها و پارک‌ها، ۶ هزار و ۳۰۰ نفر در موکب سلفچگان پذیرش و اسکان داده شدند.
مقیمی ادامه داد: ۲۹ هزار و ۱۰۵ نفر از زائران اربعین نیز در مراکز و فضاهای مربوط به آموزش و پرورش استان اقامت کردند.
وی گفت: بر اساس آمار ۱۳۵ هزار و ۱۳۷ نفر از مردم قم با ثبت‌نام در سامانه سماح برای شرکت در پیاده‌روی اربعین به کشور عراق اعزام شدند و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار قمی بدون ثبت‌نام در این سامانه استان قم را به مقصد عراق ترک کرده باشند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم تصریح کرد: همچنین از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته ۳ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۷۸۵ دستگاه خودرو وارد قم شده و ۳ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۴۶۱ خودرو در این ایام از استان خارج شده است.
مقیمی با اشاره به آمار صدور و تمدید گذرنامه‌ در قم خاطرنشان کرد: مطابق آماری که همکاران ما در فرماندهی انتظامی به ستاد اربعین استان قم گزارش داده‌اند؛ بیش از ۶۵ هزار فقره گذرنامه صدور و یا تمدید شده‌ است.
جانشین ستاد اربعین استان قم تاکید کرد: تمهیدات لازم برای بازگشت زائرین از مرز‌ها به استان قم اندیشیده شده و همکاران ما درتلاش هستند تا زائرین با کمترین وقفه به استان بازگردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار