نوجوانان سازمان دانش‌آموزی شهر تهران همگام با جاماندگان پیاده‌روی اربعین

تهران(پانا) - رستاخیز بزرگ پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع)، با حضور اقشار مختلف مردم تهران، صبح امروز از میدان آیینی امام حسین(ع) آغاز شد. نوجوانان سازمان دانش‌آموزی شهر تهران همزمان با این مراسم، با برپایی موکب عشاق الحسین، با پذیرایی و توزیع بسته‌های فرهنگی از دلداگان ابا عبدالله الحسین پذیرایی کردند.

کد مطلب: ۱۴۰۱۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
نوجوانان سازمان دانش‌آموزی شهر تهران همگام با جاماندگان پیاده‌روی اربعین

از آنجا که پیاده روی اربعین مورد تاکید ائمه اطهار و علمای شیعه است، زیارت و پیاده روی اربعین نقشی کلیدی و محوری در معرفی چهره واقعی مسلمانان و مقدمه ای برای ظهور منجی عالم بشریت دارد.

امروز جاماندگان از سفر عشق، به امید اجابت با پای پیاده قدم در مسیر نهاده‌اند تا نوای «ابا عبدالله الحسین» را باری دیگر پس از ۱۳۳۷ سال فریاد بزنند. در این بین اندوه و چشمان خیس عشاق، حکایت از دلدادگی به خاندان عصمت و طهارت دارد که امسال بنا به دلایلی از بوسیدن خاک کبریایی کربلا باز مانده اند.

هر چند حس و حال سفر اربعین فرقی بزرگی با این راهپیمایی دارد و با هیچ چیزی نمی‌توان آن را جایگزین کرد، اما با تکیه بر این سخن که «کسی که قلب و روحش رفته، جامانده نیست. جامانده کسی است که عشق و شور و طلب زیارت اربعین به ذهنش هم نرسیده و علاقه ندارد.»

یکی از این راهپیمایان یک بانوی ۷۸ ساله است که نتوانسته به پیاده‌روی اربعین برود، او با شرکت در پیاده‌روی جاماندگان اربعین، عشق به امام حسین را از دلایل اصلی حضور خود در این رستاخیز دانست و گفت: «به یاد زائران امام حسین به پیاده‌روی جاماندگان کربلا آمدیم، انشالله زائران امام حسین علیه السلام سلامت ‌و از بدخواهی دشمنان در امان باشند.»

جمعیتی از پیر و جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان و از همه مهم‌تر جوانان به سمت حرم مطهر عبدالعظیم حسنی رهسپار می شدند، در بین راه، صدای مداحی «من ایرانم و تو عراقی چه فراقی» قلب هر عاشق و زائری را به درد می آورد. این جا شاید مسیرش با کرببلا فرق کند، اما همین دل‌های این جاماندگان، کربلا بود. عشاق که امروز دوست داشتند، در مشایه نجف تا کربلا قدم‌های خود را نذر قیام امام زمان(عج) کنند.

محمد طاهری دانش‌آموز ۱۵ ساله‌ای است که به عشق امام حسین (ع) بین مردم شربت و هندوانه پخش می کند، می گوید: «چون از فضیلت پیاده‌روی اربعین جا مانده ام، به عشق امام حسین(ع) بین مردم شربت نذری پخش می‌کنم، تا انشالله بتوانم سال‌های بعد به همراه خانواده‌ام به پیاده‌روی اربعین بروم.»

خیل عظیم کودکان دهه نودی اباعبدالله الحسین علیه السلام با مشارکت خانواده هایشان با حضور در این روییداد، یاد و خاطره طفل سه ساله دشت نینوا را زنده نگه داشته و با آوای دلنشین خود به موکب عشاق الحسین رنگ و بویی دیگر بخشیدند.

امروز مسیر راهپیمائی اربعین حسینی، مزین به نگاه های پر از حسرت، عشق و مهربانی بود. ندای «لبیک یا حسین» فضای شهر را عطراگین کرده و از جلوه‌های ویژه این مراسم، حضور دهه نودی‌ها بود که دوشادوش پدر و مادر به‌صورت خانوادگی در مسیر زیارت شهدا قدم برداشته و صحنه‌های بدیعی از عشق و ارادتی وصف ناپذیر به امام حسین(ع) را به نمایش گذاشتند.

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار