گفت‌وگوی پانا با نماینده سابق مجلس:

ادغام شرکت‌ها سهم آنها از بازار را افزایش می‌دهد

تهران (پانا) -نماینده سابق دوره دهم مجلس گفت شرکت‌ها با ادغام ‌شدن در هم و به‌دست آوردن قدرت بیشتر می‌توانند سهم بیشتری نیز از بازار به دست آورند.

کد مطلب: ۱۴۰۰۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ادغام شرکت‌ها سهم آنها از بازار را افزایش می‌دهد

محمود بهمنی، نماینده سابق دوره دهم مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با پانا درباره تاثیرات ادغام شرکت‌ها بر روند کار آن‌ها گفت: «ادغام شرکت‌ها اتفاقی مثبت است که می‌تواند اجرایی شود. وقتی شرکت‌ها درهم ادغام‌ می‌شوند سرمایه آن‌ها افزایش می‌یابد درنتیجه می‌توانند نیرو‌های بهتر و قوی‌تری را به کار بگیرند و به تدریج سهم بیشتری از بازار را نیز در اختیار خواهند داشت.»

بهمنی ادامه داد: « در شرایطی که برخی از شرکت‌ها، زیان‌ده بوده یا شرایط مطلوبی ندارند بهترین راهکار این است که ادغام شوند چون با این روش می‌توانند شرایط را برای خود، مطلوب کنند. با ادغام سرمایه آن‌ها چندین برابر افزایش یافته و قدرت بیشتری برای انجام فعالیت‌های اقتصادی خود دارند. هم‌چنین شرکت‌ها با ادغام و به‌دست آوردن قدرت بیشتر، تصاحب‌گری و افزایش سهم بیشتری در بازار خواهند داشت که این امتیاز مثبتی است.»

وی درباره تاثیر ادغام شرکت‌ها بر نحوه فعالیت با بانک‌ها اظهار نظر کرد: «بانک‌ها معمولا با شرکت‌هایی که قوی‌تر هستند و سرمایه بیشتری داشته و ترازنامه مثبتی دارند، بیشتر کار خواهند کرد و تسهیلات بیشتری را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند و تمایلی به کار کردن با شرکت‌های ضعیف و زیان‌ده ندارند.»

این نماینده سابق مجلس در مورد ادغام بانک‌ها نیز گفت: «هم‌چنین بانک‌ها با ادغام شدن، قدرت بیشتری از لحاظ مدیریت و سرمایه به‌دست می‌آورند و نیرو‌های بهتری به کار می‌گیرند. نکته مثبت دیگری که ادغام بانک‌ها دارد این است که چند بانک در یک محیط تاسیس نمی‌شوند و دور یک میدان جمع نمی‌شوند و این نکته مهم دیگر ادغام بانک‌ها است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار