در جلسه «تلاش برای حال خوب» ویژه زنان درشهرستان انار تاکید شد؛

حال خوب زنان تاثیر زیادی در شادابی جامعه دارد

کرمان (پانا) - وقتی صحبت از «حال بد» می‌شود، همه به دنبال علت‌های مختلف می‌گردند. عواملی مانند خانواده، همسر، جامعه و رسانه‌ها، بالاخره یکی از این موارد مسئول هستند.

کد مطلب: ۱۴۰۰۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
حال خوب زنان تاثیر زیادی در شادابی جامعه دارد

از یک منظر دیگر به این موضوع نگاه کردم و به این نتیجه رسیدم حال بد و خوب ما دست خودمان است و نباید اجازه دهیم دیگران در بد شدن حال ما تاثیری داشته باشند.

زن مهمترین عنصری است که جامعه در همه جنبه های خود به او نیاز دارد و حال خوب زنان ما حال جامعه را خوب می کند.

یک دختر با حال خوب،یک همسر خوب، یک مادر خوب و یک همکار خوب تاثیر زیادی در شادابی جامعه دارد.

چرا حال خوب زنان مهم است؟

رضایت از زندگی، خوشبختی و احساس شادی و نشاط، حس هایی است که زن و مرد هر دو به دنبال آن هستند. پس نیاز به خوشبختی ویژه زنان یا مردان به تنهایی نیست.

ولی چرا زن‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند؟ تربیت نسل آینده به عهده زن‌هاست و اگر زن، مادر و دختر حال خوبی نداشته باشند نمی توانند نقشان را به خوبی ایفا کنند.

اگر مادر از نظر روحی خوب باشد می تواند فرزندانی آرام و صبور و خوب تربیت کند و حس خوب خود را به فرزندان و همسرش منتقل می کند.

باید با انتخاب سبک زندگی سالم جسم و روانمان را سالم نگه داریم تا در این دریای خروشان زندگی درگیر موج‌ها نشویم. در این بین این زنها هستند که باید آرامش روحی روانی بیشتری داشته باشند تا تحمل این موج‌های سهمگین آسان تر شود.

گروه‌های زیادی در صدد برآمده اند تا حال زن‌ها را خوب کنند و بهزیستی هم در این خصوص کمک شایانی به این امر کرده است.

با گروهی آشنا شدم که تمام تلاش خود را برای شاداب سازی محیط خانه انجام می دهند و جلسات متعددی با بانوان پرتلاش ما دارد.

من در چهارمین دورهمی «تلاش برای حال خوب» از سوی انجمن مردم نهاد آوای رویش آبان با همکاری بهزیستی شهرستان انار در پردیس مادر شرکت کردم و شاهد اجرای برنامه های زیادی بودم.

طناب کشی، جلسات مشاوره، ورزش و بازی‌های جذابی که مادران و دختران ما را ساعاتی از درگیری ذهنی جدا کرده و آرامشی به آنها هدیه می کرد.

این دورهمی با محوریت شناخت دوران نوجوانی، مهارت اجرای قوانین در منزل، مهارت همدلی، مهارت حل مسئله و مهارت خودشناسی برگزار شد.

دانش آموز خبرنگار: زهرا اسفندیاری روش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار