در مراسم تجلیل از تعاونی های برتر خراسان جنوبی اعلام شد

اعتبار 5 هزار میلیاردی حوزه عمران خراسان جنوبی

بیرجند (پانا)- استاندار در نشست شورای هماهنگی توسعه تعاون و آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی اعلام کرد از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری، ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به استان ابلاغ شده که این رقم تا پایان سال جاری به حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال یا بیشتر می‌رسد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
اعتبار 5 هزار میلیاردی حوزه عمران خراسان جنوبی

جواد قناعت با یادآوری سهم بری بیشتر خراسان جنوبی از اعتبارات ملی با پیگیری مستمر مسئولان، ادامه داد: اعتبارات استانی محدود است و برای ارتقای زیرساختهای استان به سمت جذب حداکثری اعتبارات ملی برویم، اقدامی که در ۲ سال گذشته ما با جدیت دنبال کردیم.

وی با اشاره به اتفاقات خوبی که در ۲ سال اخیر توسط دولت سیزدهم در خراسان جنوبی رقم خورده است، گفت: در تأمین سوخت شهرکهای صنعتی مشکل داریم که در این خصوص با پیگیریهای صورت گرفته در سال جاری عملیات اجرایی طرح انتقال از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد که این اعتبار بیش از اعتبار عمرانی استان در طول یک سال است.

قناعت به افتتاح پست ۱۳۲ کیلوولت بخش دیهوک طبس در هفته دولت سال جاری اشاره کرد و افزود: این طرح به عنوان خواسته چندین ساله مردم در یک سال گذشته اجرایی و افتتاح شد، در شهرستان نهبندان هم پست ۴۰۰کیلوولت نیز با پیگیریهای مستمر در حال انجام است. وی درباره حمل و نقل ریلی در خراسان جنوبی هم گفت: پروژه راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد به طول ۹۱۰ کیلومتر در دست اجراست که ۱۳ قطعه آن در قالب ۴۳۲ کیلومتر در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی قرار دارد.

استاندار افزود: طرح راه آهن خراسانجنوبی در ۱۳ قطعه و با اعتبار ۱۸۰ هزار میلیارد ریال در مرحله مناقصه برای زیرسازی است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

قناعت عنوان کرد: پیگیریهای جدی و مستمر در زمینه راه آهن استان از مرکز انجام شد و تامین مالی این پروژه از محل تهاتر نفتی در دولت سیزدهم به سرانجام رسید.

ساخت 270 کیلومتر باند دوم
وی با اشاره به ساخت ۲۷۰ کیلومتر باند دوم راه در طول دولت سیزدهم در خراسانجنوبی گفت: ما محکوم به ارتقای زیرساختهای استان هستیم و باید عقب ماندگیهای گذشته جبران شود.

به گفته او حرکتهای نو، جدید و جهشی در راستای توسعه در دولت سیزدهم دنبال میشود و خیلی از اقدامات غیر قابل تصور مردم در این دولت در حال محقق شدن است.

وی با بیان اینکه کسب رتبه‌های برتر در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نشاندهنده پای کار بودن بخش دولتی و همراهیهای خوب بخش خصوصی از جمله تعاون گران با وجود همه مشکلات است، بیان کرد: تعاونیها کانونهای اجتماعی و فرهنگی هستند که به دنبال این هستند فرهنگ تعاون و مشارکت را اشاعه دهند تا از ظرفیتهای بالقوه استان استفاده حداکثری شود.

قناعت افزود: اگر به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیتهای استان هستیم باید بیش از گذشته از ظرفیت تعاون و دیگر بخشهای خصوصی بهره ببریم.
وی با بیان اینکه تکیه بر اعتبارات بخش دولتی باعث حرکت کند و لاکپشتی می‌شود، بیان کرد: برای تبدیل ظرفیتهای بالقوه استان به بالفعل نیازمند ترویج فرهنگ تعاون هستیم که مأموریت همه ما است که بر روی ترویج فرهنگ تعاون و مشارکت کار کنیم. استاندار ادامه داد: در ایران اسلامی تعاون براساس اخلاق، تقوا و مشارکت پایه گذاری شده و جایگاه ویژهای در آموزههای دینی و قرآن کریم برای آن وجود دارد که نشان از نقش آفرینی فرهنگ تعاون در قانون اسلامی و آموزههای دینی است.

وی گفت: تعاونی یک شیوه جدید اخلاقی و اجتماعی در جهت رشد تولید و توسعه اقتصادی و اجتماعی است که به دنبال این است از ظرفیت‌های موجود با شتاب بیشتر استفاده کند.

قناعت با اشاره به شعار سال جاری "مهار تورم و رشد تولید"، بیان کرد: مقام معظم رهبری تأکید دارند که مهار تورم در گرو افزایش تولید است که باید بستر افزایش تولید را دولتمردان ایجاد کنند تا شاهد حضور مردم یا همان جذب سرمایهگذاری داخلی و خارجی باشیم.

انتظار استاندار از بخش تعاون
او گفت: انتظار این است امسال مسئولان بخش دولتی و بخش خصوصی ۲ کار بزرگ از جمله اشاعه فرهنگ تعاون و مشارکت و رسیدن به سهم حداقلی ۲۵ درصدی بخش تعاون از اقتصاد کشور را رقم بزنند.

قناعت افزود: برخی مشکلات بخش تعاون به سطوح ملی و برخی هم به داخل استان بر میگردد که مشکلات ملی از مرکز پیگیری و تشکیل شورای عالی تعاون در استان با محوریت معاون هماهنگی امور اقتصاد استاندار شکل بگیرد تا مشکلات بخش تعاون ما به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاههای اجرایی استان امکانات و وسایل و اقلام مورد نیاز خود را از داخل تهیه کنند اما باید حداقلهای استاندارد رعایت شود.

استاندار گفت : رشد تولید نیازمند افزایش و توسعه زیرساختها است و در خراسان جنوبی از نبود زیرساختها رنج میبریم که برخی سرمایه گذاریها به دلیل این مشکل در استان جذب نمی‌شود.

در این مراسم از تعاونی های برتر استان تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار