مربی والیبال زنان ‌از سازمانی که تربیت‌کننده آینده‌سازان ورزش کشور است، می‌گوید؛

لزوم همسویی وزارت ورزش با آموزش و پرورش

استعدادهای درخشان در بدنه آموزش و پرورش نهفته است / افزایش حمایت وزارتخانه‌ها و فدراسیون‌ها از ورزش زنان

تهران (پانا) - سرمربی اسبق تیم ملی والیبال زنان ایران گفت‌ شاهد موج جوان‌گرایی در بدنه تیم ملی والیبال بانوان هستیم و این جوانگرایی صورت گرفته و باعث شده که تیمی جوان را روانه آوردگاه مهم بازی‌های آسیایی هانگژو کنیم و این حضور یک امتیاز مهم است.

کد مطلب: ۱۴۰۰۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
لزوم همسویی وزارت ورزش با آموزش و پرورش

فریبا صادقی مربی اسبق تیم ملی والیبال زنان ایران و سرمربی پیشین تیم‌های والیبال نوجوانان و جوانان دختر ایران، مربیگری در تیم والیبال بانوان ذوب آهن اصفهان را نیز در کارنامه دارد، این مربی با سابقه امروز در سمت رئیس هیات والیبال استان اصفهان در بحث استعدادیابی و تقویت زیربنای والیبال نصف جهان مشغول است.

به بهانه حضور تیم ملی والیبال بانوان کشورمان در بازی‌های آسیایی هانگژو، با فریبا صادقی به گفت‌وگو نشستیم که در زیر می‌خوانید.

نایب قهرمانی ایران در رقابت‌های مردان آسیا طلایی بود

پانا - در آغاز گفت‌وگو نظرتان را درباره وضعیت والیبال کشور به ویژه سطح حمایت‌های فدراسیون از والیبال بانوان بفرمایید؟

صادقی : ابتدا افتخار‌آفرینی بلندقامتان تیم ملی ایران در مسابقات مردان آسیا را که به میزبانی ارومیه برگزار شد تبریک عرض می کنم و بی‌شک نایب قهرمانی ایران در این مسابقات طلایی بود.

تیم ملی والیبال ایران در مسابقات مردان آسیا به خوبی از اعتبار والیبال ایران در قاره کهن دفاع کردند و با آمادگی که از خود نشان دادند قطعاً شانس کسب مدال در بازی‌های آسیایی هانگژو را دارند.

فدراسیون والیبال حمایت‌های خوبی را از والیبال بانوان انجام می‌دهد و فرقی میان والیبال مردان با زنان قائل نیست.

نگاه مسئولان ورزش کشور، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون به ورزش زنان به‌ویژه والیبال بیشتر شده است.

اسپانسرها از لیگ والیبال زنان حمایت نمی‌کنند

پانا - وضعیت لیگ والیبال زنان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ چه ضعف‌ها و کمبودهایی در این راستا وجود دارد؟

صادقی : یکی از مشکلات و ضعف‌های موجود را باید در نحوه برگزاری رقابت‌های لیگ بانوان دید، زیرا اسپانسرها نسبت به لیگ بانوان کم‌کاری می‌کنند و حمایت‌های لازم را از لیگ بانوان ندارند و این موضوع باعث شده است تا لیگ والیبال بانوان نسبت به لیگ والیبال مردان به لحاظ کمی و کیفی فاصله زیادی داشته باشد.

موج جوان‌گرایی در تیم ملی والیبال زنان

پانا - وضعیت تیم ملی والیبال زنان در آستانه بازی‌های آسیایی هانگژو را چطور ارزیابی می‌کنید؟ آینده این تیم را در معتبرترین رویداد قاره کهن چگونه می‌بینید؟

صادقی: شاهد موج جوانگرایی در بدنه تیم ملی والیبال بانوان هستیم و این جوانگرایی صورت گرفته و باعث شده که تیمی جوان را روانه آوردگاه مهم بازی‌های آسیایی هانگژو کنیم.

تیم جوان‌شده والیبال زنان ایران در مسابقات مهم بازی‌های آسیایی هانگژو کار سختی را در پیش دارند و همین حضور در مهم‌ترین رویداد ورزشی قاره کهن یک امتیاز برای تیم ملی والیبال زنان کشورمان است.

والیبالیست‌های جوان تیم ملی زنان کشورمان با کسب تجربه در رقابت‌های آسیایی هانگژو بستر موفقیت و پیروزی را در میادین بین‌المللی معتبر آینده فراهم خواهند کرد.

مینی والیبال، نشانه نگاه ویژه فدراسیون به رده‌های سنی پایه است

پانا - نگاه فدراسیون والیبال به ورزش‌های پایه در رده‌های سنی بخش دختران و پسران مطلوب است؟

صادقی : فدراسیون‌ها به‌ویژه فدراسیون والیبال نگاه مطلوبی به ورزش پایه به‌ویژه در رشته والیبال دارند و شکل‌گیری مینی والیبال یکی از اقدامات مهم در این راستاست. خانواده‌ها میل و گرایش خوبی به والیبال دارند.

نگاه ویژه به مسابقات المپیاد دانش‌آموزی، بستر پشتوانه‌سازی برای ورزش

پانا - وزارت آموزش و پرورش بستر مهمی برای تبدیل به یک پشتوانه قوی برای ورزش کشور است، این اندوخته غنی را برای ترسیم آینده روشن پیش‌روی ورزش کشور چطور می‌بینید؟

صادقی: آینده‌سازان ورزش کشور در حال تربیت و تحصیل در مجموعه آموزش و پرورش هستند، بی‌شک توجه ویژه به مسابقات آموزشگاهی و استعدادهای برتر زیربنای لازم برای ترسیم آینده‌ای روشن برای ورزش کشور هستند.

مسابقات باید در تمام رده‌های سنی برگزار شود و از طرفی وزارت ورزش و جوانان باید با وزارت آموزش و پرورش همسو باشند.

ظرفیت بالایی از استعدادهای درخشان در بدنه آموزش و پرورش نهفته است و باید از این ظرفیت ویژه استفاده کرد. ورزش دانش‌آموزی باید تقویت شود تا بتوانیم در تمامی رده‌های سنی برای تیم‌های ملی ذخیره‌ای ارزشمند داشته باشیم.

ورزش بانوان از ظرفیت بالایی برخوردار است

پانا - کلام آخر:
صادقی: ورزش بانوان در رشته‌های مختلف به‌ویژه والیبال از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، بانوان ورزشکار زیادی داریم که می‌توانند در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بدرخشند و برای تحقق این امر نیاز به حمایت‌های ویژه مدیریت ورزش کشور از بانوان ورزشکار داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار