رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری:

«سفیران رسانه» طرح تربیت متخصصان تربیتی آینده است

شهرکرد (پانا) - رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طرح سفیران رسانه بر مبنای جهاد تبیین و منویات رهبر فرزانه انقلاب است، گفت سفیران رسانه در حوزه رسانه و هنر به یک متخصص تربیتی تبدیل خواهند شد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
«سفیران رسانه» طرح تربیت متخصصان تربیتی آینده است

ارشاد شاهقلی با بیان اینکه انرژی زیاد، یکی از مهم ترین مولفه های سفیران رسانه است، ادامه داد: یکی مهمترین ویژگی‌‌های دهه هشتادی‌ها، انرژی بسیار زیاد و شور و انگیزه ایشان برای انجام کار است و این انرژی اگر در راستای اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در تولید، مهارت و پیشرفت جامعه استفاده شود؛ فوق‌العاده می‌تواند موثر باشد.

طرح سفیران رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در طول این ۴۵سال سیاست تبلیغی و رسانه ای دشمن و فعال ترین برنامه های آن، مایوس سازی مردم و حتی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبر های دروغ، تحلیل های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت ها، پنهان کردن جلوه های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسنات بزرگ، برنامه‌ی همیشگی هزاران رسانه صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملت ایران است؛ و البته دنباله های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده اند که با استفاده از آزادی ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند. شما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه ای ترین جهاد شما است.

ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین، هدف غایی طرح سفیران رسانه

شاهقلی به موضوع برنامه ریزی و استفاده از ساحت های شش گانه تربیتی در طرح سفیران رسانه اشاره نمود و ادامه داد: استفاده از انرژی فوق العاده نوجوانانی که در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند، یکی از کارهایی است که اداره اطلاع‎‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان در حال انجام آن است.
وی افزود: به لطف خداوند ما توانسته ایم در فرایندِ طرح سفیران رسانه، دانش آموزان مستعد و توانمند را در حوزه رسانه شناسایی کنیم و در واقع از آنها دعوت کنیم که به اجرای برنامه های شورآفرین و موج آفرینی که می‌تواند باعث پیشرفت و تحرک دوستانشان در سطح مدارس شود بپردازند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، دانش آموزان را شهروندانی با پتانسیل بالا و حس تعلق کافی در برابر کنش‌های اجتماعی خصوصا در مسائل تعلیم و تربیت دانست و ادامه داد: ما در مکان های مختلفی سفیران رسانه را مورد آزمایش قرار داده ایم و از حضورشان استفاده کرده ایم و متوجه شده‌ایم که انرژی زیادی در وجود این دانش آموزان نهفته است که باید در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب بر مبنای سند تحول بنیادین مورد بهره قرار گیرد لذا دهه هشتادی ها را بسیار توانمند یافتیم.
وی گفت: ما سعی داریم که از این استعدادها، در راستای پیشرفت استان، پیشرفت کشور و انشااللّه پیشرفت خود دانش آموزان استفاده کنیم.
شاهقلی طرح سفیران رسانه را جرقه ای برای شروع فعالیت های موثر دانش آموزی در عرصه های کلان استانی دانست و خاطرنشان کرد: طرح سفیران رسانه در واقع جرقه‌ و شروعی برای فعالیت‌های مفید و موثر دانش‌آموزان و نقش و حضور آنها در عرصه‌های پیشرفت کلان استان است که باید ایشان را در مسیر درست و صحیح آموزش و مهارت قرار دهیم.
شاهقلی درادامه صحبت های خود، حضور سفیران رسانه به عنوان فعالان در کنش های اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری را یک فرصتِ بی نظیرِ فراهم شده در دولت سیزدهم دانست و ادامه داد: سفیران رسانه در نشست‌های خبری در بالاترین سطح استان حضور دارند، نظر می‌دهند، دیده می‌شوند و مطالبه می‌کنند و حقیقتاً مطالبه‌گرترین، جسورترین، بی‌ریاترین و صادق‌ترین خبرنگاران استان، همین دانش آموزان هستند که مطالبات به حق خود را بیان و پیگیری می‌کنند و در راستای پیشرفت استان قدم برمی‌دارند و گزارش‌های زیبا، ابتکاری، جذاب، کوتاه و موثری که همه مردم دوست دارند ببینند، تولید می‌کنند و با شیوه‌های نوینِ اطلاع رسانی، آن را به سمع و نظر مردم شریف چهارمحال و بختیاری می رسانند که مسلما این مساله به پیشرفت استان در زمینه های مختلف کمک شایانی خواهدکرد.
شاهقلی هفته دولت را نمادی برای نمایش اقدامات دستگاه های اجرایی دانست و با بیان اینکه سفیران رسانه نقش موثری در بیان این اقدامات دارند گفت: سفیران رسانه اقدامات بزرگ مجموعه آموزش و پرورش استان را به نمایش می‌گذارند و نقش موثری برای اطلاع رسانی به جامعه هدف دارند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از شرکت سفیران رسانه در اردوهای راهیان پیشرفت خبر داد و گفت: پیش از هفته دولت، تعدادی از دانش آموزانِ سفیر رسانه به مراکز مهم و عمرانی استان که در دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفته، اعزام شدند که از جمله آن می توان به بازدید از طرح بزرگ آبرسانی به بیش از نیمی از مردم استان در قالب طرح انتقال آب بن-بروجن و همچنین بازدید از سد غدیر باباحیدر اشاره کرد.
وی ادامه داد: در یک پروژه بزرگ دیگر، سفیران رسانه همزمان با هفته دولت، با هر هر یک از روسای داخلی ادارات در اداره کل آموزش و پرورش استان و همچنین با روسای مناطق و نواحی هفده گانه آموزشی مصاحبه کنند که این مصاحبه‌ها در هفته دولت در حال انتشار است.
شاهقلی در پایان صحبت های خود به سایر اقدامات اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اشاره نمود و افزود: تعداد قابل توجهی پوستر و گزارش تصویری نیز تحت عنوان «آیا می‌دانید» آماده شده که در واقع برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش استان را بر مبنای اقدامات انجام شده به تصویر می‌کشاند.
خبرنگار دانش آموز پانا : ابوالفضل آذری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار