رئیس جدید مجتمع فرهنگی اردویی شهید باهنر تهران منصوب شد

تهران (پانا) - مراسم تودیع و معارفه ریاست مجتمع فرهنگی اردویی شهید باهنر تهران برگزار شد‌. براساس این گزارش، در مراسم تودیع و معارفه عراقی و قلندری، از زحمات عراقی رئیس سابق اردوگاه شهید باهنر نیز تقدیر شد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس جدید مجتمع فرهنگی اردویی شهید باهنر تهران منصوب شد

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در مراسم تودیع و معارفه ریاست مجتمع فرهنگی اردویی شهید باهنر تهران که صبح امروز ۵ شهریور ۱۴۰۲ در محل هتل شهید سلیمانی این اردوگاه برگزار شد‌ با تمجید از فعالیت‌های علی عراقی، رئیس سابق اردوگاه شهید باهنر گفت: شاهد دوره‌ای خوب در زمان فعالیت ایشان بودیم، اقدامات مهمی صورت گرفت و از تمامی ظرفیت‌ها به نحو احسن بهره‌برداری شد.

وی افزود: یکی از بزرگترین اقداماتی که در زمان ریاست آقای عراقی صورت گرفت، سند جامع اردوگاه شهید باهنر و طرح تفصیلی این اردوگاه بود که برای اولین بار انجام شد.

پورثانی در پایان یادآور شد: در افق پیش روی اردوگاه شهید باهنر باید تلاش این باشد که اولویت اول و آخر دانش‌آموز باشد.

در ادامه این مراسم علی عراقی، رییس سابق مجتمع فرهنگی اردویی شهید باهنر اظهار کرد: تک به تک اتفاقاتی که در دوره مدیریت بنده رخ داده است، ماحصل همکاری تمامی همکاران در این مجتمع فرهنگی اردویی بوده است.

وی افزود: بدون پشتوانه و حرکت افرادی که باید کمک کنند، هیچ امر تحولی امکان پذیر نیست. الحمدلله در دوره مدیریت بنده اتفاقات خوبی رخ داد و امیدوارم این اتفاقات پایه اساس رقم خوردن اتفاقات بزرگتری باشد.

در ادامه اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: اردو یک اتفاق شگرف برای ما است، چه رسد به دانش‌آموزان با نشاط و پر هیجان. در اردو انسان به موقعیتی می‌رسد که انتخاب، اختیار فکر کردن و توجه به آثار صنع پروردگار را درک می‌کند.

وی ادامه داد: اردو از لحاظ روحی می‌تواند آرامش دهنده باشد و اردوگاهی مانند اردوگاه شهید باهنر که مظاهر خلقت خداوند متعال در آن مشهود است با فطرت بشر سازگار است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدتی به دلیل کرونا دانش‌آموزان در محیط اردوگاه‌ها حضور نداشتند، گفت: الحمدلله امروز اینطور نیست، تابستان امسال شاهد حضور چشم‌گیر این عزیزان بودیم و دیدیم که در جای جای اردوگاهی مانند اردوگاه شهید باهنر به نحوی مشغول به فعالیت بودند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: گاهی اوقات درباره فروش اردوگاه‌ شهید باهنر مواردی مطرح می‌شود که اساسا کذب است. در این زمینه از آقای پورثانی می‌خواهم که اگر ادعایی در این خصوص مطرح شد، حتما از نظر حقوقی پیگیری کنند چرا که چنین اخباری روی مخاطب اثر منفی خواهد داشت.

باقرزاده مسئولیت ریاست اردوگاه را مسئولیتی پیچیده‌ دانست و گفت: مدیریت اردوگاه دارای چند لایه مختلف است و با افراد زیادی سر و کار دارد. باید دانست که مدیریت کلان و پیچیده نیاز به آرامش دارد

وی با اشاره به یکی از مهم‌ترین کارهای علی عراقی در زمان تصدی ریاست اردوگاه شهید باهنر، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین کارهای ایشان آوردن پیکر پاک دو شهید گمنام به این مکان بود، دو نوری که فضای اردوگاه را متبرک به حضور شهدا کردند.

باقرزاده در خصوص رئیس جدید اردوگاه شهید باهنر نیز گفت: آقای قلندری دارای سوابق متعددی هستند. توقع تحول از ایشان می‌رود، تحولی که با محوریت دانش‌آموزان باشد تا ان‌شالله نقش پر رنگی در اردوگاه‌ها داشته باشند. باید اتفاقی رخ دهد که دانش‌آموزان همواره در اردوگاه حضور داشته باشند.

لازم به ذکر است سید احمد قلندری، رییس جدید مجتمع فرهنگی اردویی شهید باهنر، دارای مدرک دکترای مدیریت منابع انسانی است و سمت‌هایی نظیر معاون مدیرکل ارزیابی عملکرد استانداری فارس، رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی خراسان رضوی، معاون مدیرکل و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نیشابور، معاون اداره مکاتبات راهبردی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، مسئول مدارس نمونه دولتی و شبانه‌روزی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، دبیر اجرایی اولین جشنواره جابربن حیان و کارشناس مسئول اردوها و فضاهای پرورشی استان خراسان رضوی را در کارنامه خود دارد و حال نیز طی حکمی از سوی اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی به ریاست مجتمع فرهنگی اردویی شهید باهنر منصوب شد.

بر اساس این گزارش علی عراقی، رییس سابق مجتمع فرهنگی اردویی شهید باهنر به عنوان مشاور معاون وزیر در امور اردوگاه‌های دانش‌آموزی کشور منصوب شد و از زحمات وی نیز تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است ۴۳ اقدام ارزشمند عراقی در طول فعالیت وی در اردوگاه شهید باهنر به شرح زیر است:

۱)ایجاد زمین چمن بزرگ در اردوگاه
۲)ایجاد باشگاه هنرهای رزمی
۳)رنگ آمیزی دیوارهای اردوگاه
۴)ایجاد دو گلخانه جدید
۵)بازسازی و توسعه نانوایی اردوگاه
۶)احداث نمازخانه جنب سالن کوثر
۷)بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی سالن کوثر
۸)ایجاد سالن جلسات ویژه وزیر با عنوان سالن جلسات ارغوان
۹)بازسازی صندلی ها و دکوراسیون داخلی سالن سینما
۱۰)ساخت ۳۲ چشمه سرویس بهداشتی و ۷ چشمه حمام در خوابگاه ها و نمازخانه
۱۱)بازسازی سالن گل مریم و تبدیل کردن آن به یک خوابگاه
۱۲)ایجاد سالن آموزشی و مرکز مطالعات فضای سبز
۱۳)تبدیل وضعیت انبار اسقاطی به خوابگاه
۱۴)ایجاد اتاق مانیتورینگ با تجهیزات مورد نیاز
۱۵)احداث سایت کارگاهی
۱۶)بازسازی سوئیت نرگس و احداث سوئیت جنب عمارت
۱۷)پیگیری بازسازی و مقاوم سازی ساختمان عمارت
۱۸)پیگیری احداث و تجهیز مجتمع شهید سلیمانی
۱۹)بازسازی انبار شماره ۲ و ایجاد سالن آمفی تئاتر شهید حسین سلحشور
۲۰)ایجاد منطقه اردویی مهارتی
۲۱)مرمت و زیبایی سازی تالارهای لاله و آشپزخانه
۲۲)پیگیری تکمیل سالن همایش
۲۳)احداث سالن بدنسازی با مشارکت بخش خصوصی
۲۴)ایجاد زمین تیر و کمان
۲۵)تبدیل وضعیت خانه دانش آموز و خوابگاه شهید محمدی به خوابگاه های دانش آموزی
۲۶)مرمت و بازسازی ساختمان طوقانی با مشارکت بخش خصوصی
۲۷)راه اندازی کارگاه آموز تراش سنگ، الکترونیک و نجوم با مشارکت بخش خصوصی
۲۸)احداث استخر و سونای ۴ فصل با مشارکت بخش خصوصی
۲۹)مرمت و بازسازی منابع آب
۳۰)احداث تسویه خانه و کلرزنی آب
۳۱)توسعه خشکشویی مرکزی اردوگاه و تجهیز به دستگاه های شوینده، خشک کن و اتو
۳۲)ایجاد بلوار سلامت برای پیاده روی
۳۳)بازسازی ساختمان عمارت
۳۴)تکمیل ظرفیت نقلیه
۳۵)گازکشی به مناطق مورد نیاز و تعویض بخشی از فرش های فرسوده مسجد و مفروش کردن آن با فرش سجاده‌ای
۳۶)اقدامات حقوقی درباره بازپس گیری رستوران از مستاجر قبلی
۳۷)ایجاد شبکه دوربین های مداربسته در کل اردوگاه
۳۸)خرید برخی از تجهیزات سالن ها
۳۹)بازسازی انبار ضایعات به مرکز امور اداری و پذیرش
۴۰)ایجاد مرکز چاپ بنر با مشارکت بخش خصوصی
۴۱)زیباسازی خوابگاه بهشت
۴۲)تکمیل سوئیت عمارت
۴۳)بازسازی سالن شهید فهمیده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار