بهادری جهرمی در گفت‌و‌گو با پانا:

۱۲۰ پلاک ثبتی از اموال آموزش‌وپرورش در فرآیند ارزش‌افزایی مولدسازی قرار دارد

اردوگاه شهید باهنر در لیست اموال نیست/ منابع حاصل از مولدسازی منحصرا برای وزارت آموزش و پرورش بهره‌برداری می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی دولت گفت در راستای مولدسازی برای وزارت آموزش و پرورش، حدود ۱۲۰ پلاک ثبتی شناسایی شده و در فرآیند ارزش‌افزایی قرار دارد. طبیعتاً منابع حاصل از آن انحصاراً برای وزارت آموزش و پرورش تامین و بهره‌برداری خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
۱۲۰ پلاک ثبتی از اموال آموزش‌وپرورش در فرآیند ارزش‌افزایی مولدسازی قرار دارد

علی بهادری جهرمی در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص میزان اجرای مولدسازی داریی‌های دولت، اظهار کرد: «در راستای اجرایی کردن قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که مصوبه‌‌ای هم به همین منظور شورای سران داشتند تا اجرای قانون بودجه را در تحقق ردیف‌های ناظر به مولدسازی تسهیل کند، تاکنون بیش از ده جلسه از سوی هیات عالی مولدسازی تشکیل شده است.»

وی با بیان اینکه دبیرخانه هیات عالی مولدسازی در سازمان خصوصی‌سازی ذیل وزارت اقتصاد مستقر است، افزود: «طبق آخرین آماری که از همکاران وزارت اقتصاد دریافت کرده‌ام، معرفی اولیه حدود ۲ هزار فقره اموال مازاد دولت صورت گرفته است. بیش از هزار و ۴۰۰ ملک مورد تایید اولیه هیات قرار گرفته تا بتوانند وارد فرآیند شوند.»

دبیر هیات دولت ادامه داد: «فرآیند مولدسازی باید یک فرآیند قانونیِ روشن را طی ‌کند که همه مردم به صورت کاملا شفاف در جریان روند قرار بگیرند. سعی می‌شود که در این راستا ارزش‌افزایی صورت گیرد تا این واگذاری‌‌ها به بهترین شکل موجود انجام شود. در مسیر این شفافیت، تالاری اختصاصی برای موضوع مولدسازی در بورس کالا پیش‌بینی و رونمایی شد.»

وی درباره اموال مازاد وزارت آموزش و پرورش گفت: «طبق آخرین آماری که دریافت کرده‌ام، حدود ۱۲۰ پلاک ثبتی شناسایی شده و در فرآیندهای ارزش‌افزایی قرار دارد. در صورت نهایی شدن فرآیند، به اطلاع عموم می‌رسد. طبیعتاً منابع حاصل از آن انحصاراً برای وزارت آموزش و پرورش تامین و بهره‌برداری خواهد شد.»

سخنگوی دولت درباره احتمال واگذاری اردوگاه شهید باهنر نیز بیان کرد: «تاکنون در این خصوص در لیست‌ها اقدامی صورت نگرفته است؛ من فکر نمی‌کنم که برای اردوگاه شهید باهنر در راستای مولدسازی، برنامه‌ای داشته باشند.»

تحقق ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی منابع در سه ماهه ابتدای سال

بهادری جهرمی در پایان خاطرنشان کرد: «جمع عددی که در سه ماهه ابتدای سال جاری از منابع منظور شده برای مولدسازی محقق شده است، حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که نشان‌دهنده رشد ۴۰۰ درصدی نسبت به عملکرد سال گذشته است. البته با تکلیفی که قانون بودحه بر عهده دولت گذاشته، همچنان فاصله زیاد است که‌ ان‌شالله با سرعت‌بخشی به این فرآیندها، هرچه بهتر قانون بودجه ۱۴۰۲ را عملیاتی کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار