جای پای بهزاد بهزادپور در نمایش «تنهاتر از مسیح»

تهران (پانا) - دبیر تئاتر صاحبدلان با بیان اینکه بهزاد بهزادپور جلودار تئاتر محیطی بود، گفت در «تنهاتر از مسیح» نیز هنوز نگاه و جای پای بهزادپور دیده می‌شود و در حال تکامل و رشد است.

کد مطلب: ۱۳۹۹۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
جای پای بهزاد بهزادپور در نمایش «تنهاتر از مسیح»

محمود فرهنگ تاکید کرد: در نمایش‌های بهزاد بهزادپور موضوعات مختلف نمایش داده می‌شد. به نظرم بهزادپور در نمایش‌هایش کار جدیدی کرد و اکثر کارهایی که امروز شاهد هستیم تقریبا گرده‌برداری از آن نگاه و تکنیک و ساختار است لذا بهزادپور جلودار تئاتر محیطی بود. در «تنهاتر از مسیح» نیز هنوز نگاه و جای پای بهزادپور دیده می‌شود و در حال تکامل و رشد است.

وی گفت: اخیراً نمایش‌ «جهان بانو» در تهران و بوستان ولایت اجرا شد و فکر می‌کنم موضوعات جدی زیادی از امامان معصوم و اخلاقیات و فرهنگ آن‌ها وجود دارند که وارد عرصه نمایش نشده است. انعکاس و معرفی حضرت زینب(س) و شخصیت‌های واقعه کربلا به زبان نمایش می‌تواند به دختران ما الگو بدهد.

فرهنگ، نمایش را لازمه رشد فرهنگی دانست و با تاکید براینکه هنوز برای پرداختن به مسائل به تئاتر نیاز داریم، گفت: موضوع زن یکی از اولویت‌هایی است که باید در نمایش انعکاس داده شود اما اینکه چطور بتوانیم آن را همه‌گیر کنیم که مورد استفاده اقشار جامعه باشد، مهم است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم درگیر معاش و اقتصاد شده‌اند و فرصت نمایش دیدن را ندارند، لذا باید یک‌گونه و اتفاق جدید رقم بخورد تا مخاطب بیشتری را درگیر کند، انتخاب نمایش‌ «جهان بانو» با موضوع زن و «تنهاتر از مسیح» که موضوع محوری آن اباعبدالله الحسین (ع) است، هوشمندانه است و معتقدم در این نمایش‌ها برجستگی‌های نمایشی وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار