حاج علی اکبری:

عضویت در بریکس نشان‌دهنده جانمایی ایران در نظام جدید جهانی است

راهپیمایی اربعین حسینی کابوس استکبار جهانی است

تهران (پانا) - خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت بریکس در نظام بین الملل گفت عضویت ایران در این گروه در راستای شکستن یکجانبه گرایی و مهار استکبار آمریکایی در حوزه اقتصادی بسیار موثر است.

کد مطلب: ۱۳۹۸۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
عضویت در بریکس نشان‌دهنده جانمایی ایران در نظام جدید جهانی است

نماز عبادی- سیاسی این هفته جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در مصلای امام خمینی (ره) تهران اقامه شد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به دیپلماسی فعال دولت سیزدهم تقویت ارتباط با همسایگان و منطقه را سیاستی درست و حکیمانه خواند و اظهار کرد: تقویت ارتباط راهبردی با آسیا و شرق و پیوستن ایران به شانگهای یکی از مهم ترین موفقیت هایی بود که در این حوزه انجام شد.
حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به آفریقای جنوبی و عضویت ایران در گروه بریکس تصریح کرد: عضویت ایران در این گروه دستاورد مهمی بود که در سفر اخیر رئیس جمهور انجام شد و ایران هم در کنار برخی از کشورها به این مجمع پیوست.
وی با اشاره به اهمیت بریکس در نظام بین‌الملل بیان کرد: این گروه جایگاه شاخص و برجسته ای در اقتصاد بین الملل دارد و عضویت ایران در این گروه در راستای شکستن یکجانبه گرایی و مهار استکبار آمریکایی در حوزه اقتصادی بسیار موثر است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: حضور ایران در این مجمع و جهت‌گیری دولت سیزدهم در این رابطه در حقیقت جانمایی ایران در نظام جدید جهانی است.

وی در مورد مراسم پیاده روی اربعین گفت: اربعین حسینی حرکت عظیم میلیونی با وسعت، تنوع، زیبایی و ویژگی منحصر به فرد به نمادی از عزت حسینی در برابر مستکبران و یزیدیان زمانه و کابوس استکبار جهانی تبدیل شده است.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: این چراغ هدایت هر روز درخشان‌تر می‌شود و بشر آخرالزمانی را از این تاریکی‌های متراکم دستگیری می‌کند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه جاذبه مغناطیسی اربعین حسینی، طوفان جاهلیت مدرن را نجات می دهد و هر روز هم قوی‌ترمی شود، به گردهمایی میلیونی شیعیان در مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین نمودی از رحمت حسینی، عشق، دلدادگی، احسان و ایثار به مردم است که مردمان در این سیر و سلوک حسینی عاشقانه نسبت به هم ابراز می‌کنند.

وی با بیان اینکه از همه تدابیر خوبی که تاکنون در تامین زیر ساخت های پیاده روی اربعین انجام شد ، تشکر می‌کنم، افزوذ: باید جنبه مردمی این حرکت عظیم حفظ شود زیرا نزدیک به نیم میلیون نفر از جامعه ما در این سفر الهی حضور دارند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تدابیر برای استقبال از زوار خارجی حضرت سید الشهدا(ع) گفت: باید به این زوار خدمت کنیم، مساله نذر ماشین در این مسیر هم حرکت خوبی است که انجام شد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با گرامیداشت یاد شهدای مدافع امنیت بیان کرد: امسال تعداد زیادی از نیروهای انتظامی مظلوم و مقتدر در دفاع از امنیت کشور و مردم به شهادت رسیدند و تعداد شهدا به ۵۰ شهید رسیده است‌ که امید است خدای متعال بر درجات این عزیزان بیفزاید و به خانواده هایشان صبر عطا کند.

وی با اشاره فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: این هفته فرصت گرانبهایی است تا دولتمردان به تبیین دستاوردها، تحلیل و نقد مسیر طی شده و استفاده از نظر مردم بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار