در گفت‌و‌گو با پانا؛

مهدی امینی خواه: توجه به جایگاه کودک و نوجوان توجه به آینده کشور است

یکی از بهترین راه‌ها برای فرهنگ‌سازی کودکان و نوجوانان فرهنگ‌سازی از طریق هنر است

تهران (پانا) - مهدی امینی خواه می‌گوید بزرگترین و مهمترین سلاح نوجوانان و جوانان تلاش، استمرار و هدف‌گذاری برای پیدا کردن مسیر درست برای آینده‌ای بهتر است.

کد مطلب: ۱۳۹۸۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مهدی امینی خواه: توجه به جایگاه کودک و نوجوان  توجه به آینده کشور است

بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با پانا درباره فعالیتش در تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: «از زمانی که فارغ‌التحصیل نمایش در گرایش بازیگری شدم، تمام تلاشم را کردم تا هم در تئاتر و هم سینما و تلویزیون فعالیت مساوی داشته باشم چراکه هر سه این حوزه‌ها برای من دل‌نشین و آرامش‌بخش است. تئاتر به‌خاطر اینکه با مخاطب تعامل زنده‌ دارد برای من بسیار خوشایند است، تلویزیون هم که تقریباً مخاطبش عموم مردم هستند و سینما نیز که مخاطب خاص خود را دارد و هر سه برای من شیرینی خود را دارد.»

امینی‌خواه به فعالیت‌های خود در ژانرهای مختلف سینمایی اشاره کرد و گفت: «در صنعت فیلم‌سازی ژانرهای متفاوتی داریم که یکی از خاص‌ترین آن‌ها، ژانر کودک و نوجوان است و معتقدم توجه به جایگاه کودک و نوجوان توجه به آینده کشور است. حوزه کودک و نوجوان جایگاه ویژه‌ای دارد و تمامی ارگان‌های فرهنگی باید به این حوزه توجه کافی داشته باشند.»

این بازیگر با ذکر خاطره‌ای از حضورش در یک فیلم کودک و نوجوان اظهار کرد: «زمانی که فیلم سندباد و سارا پخش شد من حس بسیار خوبی داشتم چراکه تجربه‌ای تازه‌ بود، در ضمن از نظر من یکی از بهترین راه‌ها برای فرهنگ‌سازی کودکان و نوجوانان فرهنگ‌سازی از طریق هنر است. با هنرهایی چون فیلم‌سازی، موسیقی و ... پیام‌های درست را به‌راحتی می‌توان به این نسل باذکاوت منتقل کرد.»

وی در پاسخ به اینکه چرا مخاطبان تلویزیون نسبت به گذشته کمتر شدند و آیا راه‌حلی برای افزایش مخاطبان وجود دارد نیز گفت: «محصولات فرهنگی باید بر اساس خوراک روز آماده‌سازی شوند. باید سریال‌ها و فیلم‌هایی پخش شود که جامعه‌پذیر باشد، وقتی این‌گونه نباشد مردم ناخودآگاه به سمت‌وسوی پلتفرم‌های گوناگون چون نمایش خانگی می‌روند. برای راه‌حل این موضوع پیشنهاد می‌کنم سیاست‌گذاری درستی شکل بگیرد و مسئولان آسیب‌شناسی دقیقی کنند تا این مشکل برطرف شود.»

امینی‌خواه گفت: «همیشه معتقد بودم لازمه موفق شدن، تلاش و استمرار زیاد است. راه رسیدن به اهداف و ماندگاری آن‌ها بسیار پیچیده و سخت است و کافی است در این مسیر کم نیاوریم و برای رسیدن به یک هدف درست تلاش و کوشش و استمرار فراوان داشته باشیم.»

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار