زاکانی: کاملا بر اساس ضوابط تخریب می‌کنیم

تهران (پانا) - شهردار تهران در رابطه با انتشار فیلمی که در آن یک ساختمان نیمه کاره تخریب شد و تیر برق و درخت از بین رفت، گفت قبل و بعد فیلم را تقطیع کرده و سپس فیلم‌ها را منتشر می‌کنند. در موضوع تخریب ضوابط معینی وجود دارد و کاملا بر اساس ضوابط تخریب، کار انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۸۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
زاکانی: کاملا بر اساس ضوابط تخریب می‌کنیم

علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه علنی امروز هیات دولت و در جمع خبرنگاران، بیان کرد: موضع ما ایمنی بخشی به وضعیت موجود است. اما وضعیت موجود هم یک جنبه فرسودگی دارد و هم یک جنبه محدودیت برای ارائه خدمات دارد و زیرساخت‌های ایمنی هم در آن خیلی پایین است. لذا هر چند وقت یکبار ما دچار یک حادثه ای شده و مشکلاتی در آنجا ایجاد می شود. موضع ما این است که در کوتاه مدت و با همکاری عزیزان در بازار ایمنی بخشی داشته باشیم. موضع بعدی نیز که در حال بررسی است برای انتقال به یک مرکز اقتصادی که در طرح جامع تهران در منطقه ۱۲ و ۱۶ جانمایی شده است. ان شاءالله بتوانیم این مراکز جامع اقتصادی را بنیان گذاشته که هم از جنبه ایمنی بازار تهران برخوردار می شود و کار بزرگی نیز انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که روز گذشته فیلمی منتشر شد که در آن یک ساختمان نیمه کاره تخریب شد و تیر برق و درخت از بین رفت، نظر شما درباره این تخریب‌ها چیست، بیان کرد: متاسفانه قبل و بعد فیلم را تقطیع کرده و سپس فیلم‌ها را منتشر می کنند. ما در موضوع تخریب، ضوابط معینی داریم و کاملا بر اساس ضوابط تخریب کار را انجام می دهیم. ثانیا منطقه بسته خواهد شد. اگر فیلم کامل دیروز را مشاهده کرده باشید، منطقه از سحر بسته خواهد شد. آب و برق و گاز قطع می‌شود. اینکه از کدام طرف ساختمان را بکشند نیز مهم است تا به ساختمان های دیگر آسیب وارد نشود. ما تقریبا یک روز در میان در سطح شهر تخریب داریم.

علت ساخت و سازهای غیرمجاز در خلازیر

شهردار تهران در پاسخی مبنی بر علت ساخت و سازهای غیرمجاز در خلازیر، بیان کرد: در این منطقه حدود ۱۸۰ مورد وجود دارد که خودشان نیز به خراب کردن آنان اقدام کرده اند. موضوع حاشیه نشینی و ایجاد یک شرایط ناپایدار همیشه است. در اینجا ملک وقفی است نه دولتی و نه شخصی . از سوی دیگر از سالیان سال قبل این کار انجام شده و نزدیک به ۶ هزار پلاک ساخته شده است. بالغ بر ۹۰ درصد آن غیرقانونی است. اما در این دولت و از سال گذشته و از زمان فتنه و آشوب هایی که در تهران صورت گرفت در این منطقه ساخت و ساز غیر قانونی تشدید شد. اصلا نظارت معنایی ندارد. هیچ کدام از اینها پروانه ندارند. یک سه ضلعی وجود دارد که از ساخت و ساز غیر مجاز ممانعت می کند. شهرداری، نیروی انتظامی و قوه قضاییه. سال گذشته فراجا درگیر شهر تهران بود. دستگاه قضایی هم به متهمان و مشکلات رسیدگی می کرد. ما نیز به دنبال جمع کردن آشوب گری‌ها بودیم. ما به عنوان شهرداری اقدام کردیم. در ابتدای امسال نزدیک به ۶۰ الی ۷۰ نفر مجروح دادیم.

وی تاکید کرد: ما باید از طریق دستگاه انتظامی حمایت شویم. اگر ما خودمان راسا ورود کرده و جلوی ساخت و ساز را بگیریم، درگیری ایجاد شده و دستگاه انتظامی باید از ما حمایت کند. ما جناب رادان تفاهمی صورت گرفت و حمایت ها از ما شروع شد. ما نیز تخریب ساختمان های ناایمنی که هیچ ضوابطی ندارند را آغاز کردیم. تا برج ۱۰ سال گذشته هیچ ضابطه ای برای ساخت وساز در آنجا وجود نداشته است. ما در کمیسیون ماده ۵ ساخت و ساز در این منطقه را ضابطه مند کردیم و از برج ۱۰ سال گذشته این اقدام صورت گرفته است. چون ضابطه نداشتند هرکه به هر کی بود. اکنون ساختمان‌هایی که با ضابطه تعیین شده همخوانی داشته باشند می‌توانند در این منطقه بمانند و بقیه باید تخریب شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار