رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما شهرستان شیروان خبر داد:

طرح کاغذ زباله نیست، سرمایه ملی است اجرایی شد

شیروان (پانا) - رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما شهرستان شیروان گفت طرح کاغذ زباله نیست، سرمایه ملی است در مدارس سما و مدارس سطح شهرستان با همکاری اداره آموزش و پرورش شیروان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیئت ورزش های همگانی، سازمان حفاظت محیط زیست، شهربازی سرزمین شادی پارک کوثر و شهرداری و شورای اسلامی شهرستان شیروان اجرایی شد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح کاغذ زباله نیست، سرمایه ملی است اجرایی شد

حسین محمودی رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما شیروان از اجرای طرح (کاغذ زباله نیست، سرمایه ملیست) خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف جمع‌آوری کتاب‌ها، جزوات و دفاتر غیرقابل استفاده دانش‌آموزان شهرستان در راستای بازیافت و بازگردانی آنها به چرخه تولید و بهره‌وری از امروز آغاز شد.

حسین محمودی گفت: با توجه به اهمیت حفاظت از محیط زیست و فضای سبز به عنوان منبع تولید کاغذ و به منظور کاهش قطع درختان، جمع‌آوری کتاب‌های درسی و غیردرسی، دفاتر دست دوم و بدون استفاده و کاغذهای باطله با هدف بازیافت و بازگردانی به چرخه تولید و بهره‌مندی مجدد، ضرورتی غیرقابل اغماض است.

راضیه احمدزاده مدیر دبستان دخترانه سما شیروان نیز طرح یاد شده را دارای اهداف کلی و جزئی دانست و هدف کلی را حفاظت از محیط زیست و فضای سبز و اهداف جزئی را نیز بازگردانی کتاب‌ها، جزوات و دفاتر غیرقابل استفاده دانش‌آموزان به چرخه بازیابی، نشر فرهنگ حفاظت از محیط زیست و نشر و تقویت فرهنگ استفاده بهینه از منابع دانست.

در پایان مربی بهداشت دبستان دخترانه سما شیروان، علاوه بر اجرای این طرح به طرح تفکیک زباله از مبدا که چندین سال است در سما شیروان اجرا می شود پرداخت و خاطرنشان کرد: دانش آموزان به عنوان مروجان و یاوران محیط زیست می توانند نقش اثرگذار و اساسی در موفقیت و نتیجه بخش بودن اجرای این طرح همراه با خانواده‌های خود داشته باشند.

زهرا چکامی فر هدف اصلی اجرای این طرح را فرهنگ‌سازی بازیافت کاغذ باطله و تفکیک از سایر زباله‌ها عنوان کرد و افزود: کاغذهای باطله از جمله پسماندهای با ارزش، قابل بازیافت هستند که با استفاده مجدد از آن ضمن بازگشت سرمایه ملی در حفاظت از طبیعت و محیط زیست بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: در اجرای این طرح، دانش آموزان کتاب‌های درسی و غیردرسی، دفاتر و کاغذهای باطله را تحویل مدرسه می دهند و جایزه دریافت می کنند. سپس کاغذهای جمع آوری شده را تفکیک کرده و پس از رسیدن به حجم قابل توجه به فروش رسانده و وجه آن را به تناسب وزن تحویلی هر مدرسه، لوازم التحریر خرید کنند و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گیرد.

خبرنگار: سمانه پورغلام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار