طرح محیط زیستی و فرهنگی کاغذ زباله نیست در شیروان برگزار شد

شیروان (پانا) - طرح شهرستانی محیط زیستی و فرهنگی کاغذ زباله نیست با مرکزیت مجتمع فرهنگی و آموزشی سما شیروان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۰۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح محیط زیستی و فرهنگی کاغذ زباله نیست در شیروان برگزار شد

مربی بهداشت دبستان دخترانه سما شیروان در رابطه با هدف از برگزاری این طرح گفت: این طرح با هدف جلوگیری از قطع شدن درختان زنده و تخریب محیط زیست، آموزش و فرهنگ‌سازی احترام به طبیعت و روش های جمع آوری و جداسازی کاغذهای باطله و کتاب های درسی تاریخ گذشته از سایر زباله ها، کمک به اقتصاد کشور و صرفه جویی در منابع و... برگزار شد.

زهرا چکامی فر با اشاره به آموزش آسان و شکل‌گیری بیشتر شخصیت بچه‌ها در مدارس افزود: هر دانش آموز می تواند به عنوان یک همیار محیط زیست و سفیر دوستدار طبیعت در خانواده، در انتقال مطالب آموزشی این طرح، نقش بسیار زیادی را داشته باشد.

وی در ادامه از مدارس سما به عنوان مدارس سبز محیط زیستی کشور یاد کرد و اظهار کرد: در این مدارس همه استانداردهای محیط زیستی، شامل: تهیه و قراردادن جداگانه سطل های نان خشک، زباله های تر و خشک و...، آموزش تفکیک زباله، گلکاری، درختکاری، انتقال آب ناودان پشت بام به باغچه حیاط، و... در آن رعایت و انجام می‌شود.

مجری طرح محیط زیستی و فرهنگی کاغذ زباله نیست، گفت: این طرح برای اولین بار در سطح مدارس شهرستان شیروان و از حدود ۸ سال پیش و به صورت مداوم در مجتمع آموزشی و فرهنگی در حال انجام است و درسال جاری نیز اطلاع رسانی و اجرای آن از ابتدای خردادماه به صورت شهرستانی کلید خورد و تا پایان مهرماه نیز ادامه داشت.

چکامی فر افزود: اداره های آموزش و پرورش، محیط زیست، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، شهرداری و شورای اسلامی شهر، سرمایه‌گذار شهر بازی سرزمین شادی و... در جهت تأمین هدایا از قبیل بسته های آموزشی، جعبه های ۴۰ تایی سی دی فیلم های سینمایی، بلیط های شهربازی و استخر، گل و گلدان و ... همکاری داشتند.

وی میزان جمع آوری کاغذهای باطله را حدود ۲۵۰۰ کیلو و به ارزش ۱۱ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در اجرای این طرح، تعداد زیادی از کتاب های سالم و قابل استفاده آموزشی، کمک درسی و داستان جمع آوری شده به دانش آموزان فاقد کتاب و کتاب خانه مدارس مناطق محروم اهدا گردید و همچنین از محل فروش کاغذهای باطله نیز طبق مصوبه جلسه پایانی، یکصد بسته لوازم تحریر خریداری و در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار