احمد جمشیدیان در گفت‌وگو با پانا:

عیار استقلال مقابل سپاهان بیشتر مشخص می‌شود

شانس پیروزی سپاهان بیشتر از استقلال است/ مشکلات استقلال تبدیل به بغض شده است/ چرا تیمی که ۵ قهرمانی پیاپی آورده باید بی‌پول باشد/ دولت هیچ حمایتی از سرخابی‌ها نمی‌کند/ سپاهان بیش از هر سالی به قهرمانی نزدیک است

تهران (پانا) - بازیکن پیشین استقلال و سپاهان معتقد است که در جدال دو تیم، زردپوشان اصفهانی شانس بیشتری برای پیروزی دارند.

کد مطلب: ۱۳۹۷۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
عیار استقلال مقابل سپاهان بیشتر مشخص می‌شود

احمد جمشیدیان در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد سپاهان و استقلال در شروع لیگ برتر جدید اظهار کرد: «کسی پیش‌بینی نمی‌کرد که شرایط دو تیم با توجه به شرایط متفاوتی که داشتند، حداقل از لحاظ امتیاز‌گیری یکسان پیش برود. سپاهان فصل پیش هم فوق‌العاده بود. امسال توانست همان شاکله و نفرات را حفظ کند و سرمربی تیمش هم ادامه داد. در نقل و انتقالات هم موفق‌ترین تیم بود. همه چیزش سرجاست و از لحاظ ساختار واقعا سازمان‌یافته است. تیمی‌ست که همه چیز آن روی برنامه پیش می‌رود و باشگاه‌محور است. چنین تیمی مدعی جدی است و بیشتر از هر سالی امسال به قهرمانی نزدیک است.»

استقلال دو مدیرعامل در کمتر از دو ماه عوض کرد

وی افزود: «آن طرف اما استقلال هر بلایی بود سرش آمد. دو مدیرعامل در کمتر از دو ماه عوض کرد. سرمربی تیمش رفت و نکونام آمد. دو ستاره اصلی‌اش محبی و قایدی را از دست داد. پیش‌فصل خوبی نداشتند و کلی حواشی برایشان بوجود آمد. اصلا قابل پیش‌بینی نبود که بتوانند ۶ امتیاز از دو بازی ابتدایی بگیرند. عملکردشان از لحاظ امتیازگیری عالی بود. خوش‌بین‌ترین هوادارش هم فکر نمی‌کرد دو برد بیاورد. هرچند روی کاغذ دو بازی ابتدایی استقلال سبک‌تر بود. فکر می‌کنم عیار استقلال مقابل سپاهان بیشتر مشخص می‌شود.»

بازیکن پیشین استقلال تصریح کرد: «نکونام مربی باکیفیتی است و همیشه با فولاد مقابل تیم‌های بزرگ خوب نتیجه گرفته است. اینجا اما اولین آزمون بزرگش مقابل سپاهان خواهد بود. فکر می‌کنم کمبودها و مشکلات استقلال برای کادر فنی و بازیکنان تبدیل به بغض شده و تیم متحدتر و منسجم شده است. اگر یادتان باشد زمان مجیدی هم اتفاقاتی رخ داد که باعث اتحاد تیم‌شان شد. الان هم ترکیب استقلال شبیه همان تیم مجیدی است. این مشکلات بیشتر مدیریتی است و نمی‌شود که هر سال این اتفاقات بیفتد و کسی هم نباشد که به آن رسیدگی کند.»

احمد جمشیدیان گفت: «۲۰ سال پیش وقتی سپاهان را به فولاد مبارکه واگذار کردند، دولت خودش را خلاص کرد. اگر همین اتفاق برای پرسپولیس و استقلال هم می‌افتاد الان خیلی از مسائل فعلی نبود. بدون شک دیگر این دو تیم خصوصی نمی‌شوند و نباید هم بشوند. اگر هم سازمان خصوصی‌سازی وارد شده، بخاطر بحث مجوز شرکت در لیگ قهرمانان آسیاست. دولت هم دست بردار دو تیم نیست. آن‌ها بخاطر خیلی از مسائل می‌خواهند دخالت و کنترل کنند. از طرفی هم چون هزینه تیم‌داری در لیگ برتر بالاست، بودجه‌ای هم نیست. دولت اصلا قدرت حمایت مالی ندارد. الان بودجه استقلال از ۵۰ فدراسیون بالاتر است.»

صداوسیما باید پول فوتبال را بدهد

وی ادامه داد: « صداوسیما باید پول فوتبال را بدهد. اگر این اتفاق بیفتد دیگر باشگاه‌ها نیازی به هیچ نهاد و ارگان دولتی ندارند. همین الان لیگ شروع شده اما پرسپولیس و استقلال از حمایت هوادارانشان محرومند. واقعا آن افتتاحیه لیگ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم فاجعه بود. هر بازی ۷، ۸ میلیارد درآمدزایی دارد. چرا باید سرخابی‌ها از آن محروم باشند؟ ضمن اینکه فارغ از مسائل مالی، تیم‌ها حمایت هوادارانشان را از دست می‌دهند و قدرت تیم‌شان کم می‌شود.»

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: «اصلا رنگی نگاه نمی‌کنم. خیلی از مسائل پرسپولیس و استقلال مشترک است. تراکتور وقتی از حضور ۷۰ هزار نفر در تبریز مقابل پرسپولیس سود می‌برد، چرا پرسپولیس نباید در آزادی تماشاگر داشته باشد؟ فصل جدید شروع شده و هنوز بچه‌های پرسپولیس از فصل قبل آپشن قرارداد طلب دارند. در صورتی که خیلی از باشگاه ۱۰ تا ۲۰ درصد فصل جدید را پرداخت کردند. بالاخره بازیکنان با هم در تماسند و این مسائل را می‌شنوند. تیمی که در ۷ سال اخیر ۶ قهرمانی لیگ آورده و ۲ بار به فینال آسیا رفته، نباید بی‌پول باشد. این قدر باید دستش باز باشد که به بقیه تیم‌ها وام بدهد. پولشان در «ای اف سی» بلوکه است. ما که از خارج تحریم هستیم، در داخل هم بخاطر عدم دادن حق پخش، عدم ورود تماشاگر خانم و خیلی از مسائل دیگر تحریم هستیم. هر روز درویش و خطیر می‌نالند اما آیا دیگر مدیران هم این شرایط را دارند؟.»

پرسپولیس و استقلال دنبال پاک کردن بدهی‌های گذشته هستند

احمد جمشیدیان گفت: «تیم‌داری پرهزینه است. هر بازی فقط هزینه روزمره‌اش ۱۰، ۱۲ میلیارد می‌شود. واقعا شرایط سختی است. اما حسنی که ورود خصوصی‌سازی داشته، کم کم بدهی‌ها دارد از بین می‌رود. این قدم بزرگی بود که البته زور اصلی را فیفا و ای اف سی زدند. این پرداخت بدهی‌ها به بهبود شرایط کمک می‌کند. مدیران عامل پرسپولیس و استقلال فقط دنبال پاک کردن بدهی‌های گذشته هستند. این باعث می‌شود تیم‌شان عقب بیفتد.»

وی در پایان با اشاره به تقابل سپاهان و استقلال در هفته سوم لیگ برتر افزود: «بازی سختی برای استقلال است. درست است ۶ امتیاز گرفتند اما آن عملکرد فراتر از انتظار بود. چیزی به نکونام ندادیم که از او انتظار داشته باشیم. نه بازیکن دادیم و نه زمان و نه امکانات. قطعا سپاهان یک قدم جلوتر است. شانس سپاهان خیلی بیشتر است. تنها امیدواری استقلالی‌‌ها به نکونام است که توانسته همیشه مقابل تیم‌های بزرگ نتایج خوبی بگیرد. درست است در دو بازی اخیر گلی نخوردند اما عملکرد دفاعی استقلال آن‌چنان خوب نبوده و روز سختی مقابل سپاهان خواهند داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار