در گفت‌وگو با پانا:

احمد جمشیدیان‌: با بازگشت لژیونرها هم تغییر کیفی در ‌لیگ ایران‌ نداشتیم

ساپینتو کار سختی در پیش دارد/ خریدهای غیراصولی بالانس آبی‌ها را به‌هم ریخت/ استقلال سردرگم بازی می‌کند

تهران (پانا) - هافبک سابق استقلال معتقد است این تیم به‌واسطه تغییرات زیاد و نداشتن هافبک بازی‌ساز سردرگم بازی می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۰۶۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
احمد جمشیدیان‌: با بازگشت لژیونرها هم تغییر کیفی در ‌لیگ ایران‌ نداشتیم

احمد جمشیدیان در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به وضعیت استقلال اظهار داشت: «این تیم با وجود تغییرات زیادی که داشته، در نتایج خود نوسان زیادی دارد. تا الان با یک تیم خوب و مدعی بازی کرده و باخته است. البته جای نگرانی ندارد. بدون شک این تیم راهش را پیدا می‌کند و هماهنگ‌تر می‌شود. با اینکه نتایج سینوسی بوده اما اختلاف امتیازی ایجاد نشده و می‌توانند خودشان را در کورس نگه دارند. بااین‌حال معتقدم باید هرچه سریع‌تر نقاط ضعف تیم برطرف شود تا راحت امتیاز از دست ندهیم.»

وی افزود: «درست است این تیم سال قبل قهرمان شده اما کادر فنی و خیلی از بازیکنان تغییر کرده‌اند. این تیم برای هماهنگی نیاز به زمان دارد و هواداران باید صبوری کنند. خیلی از بازیکنان هنوز آماده نیستند و نمی‌توانند فعلاً توانایی خودشان را در اختیار تیم بگذارند. رفته‌رفته امیدوارم شرایط بهتر شود و تیم با انسجام بیشتری مقابل حریفان صف‌آرایی کند.»

هافبک پیشین استقلال تصریح کرد: «ساپینتو تمرینات پیش فصلش را با سیستم ۳_۴_۳ انجام داد. مقابل سپاهان و ملوان با همین شیوه بازی کرد و نتیجه حاصل نشد. اما از نیمه دوم بازی با ملوان تغییر سیستم داد و به دفاع ۴ نفره برگشت. این تیم ۲ فصل با مجیدی هم همین روش را ادامه داد. وقتی تیمی پیش فصل با یک سیستم بازی کند و در جریان بازی‌ها شیوه‌اش را عوض کند، بازیکنان سردرگم می‌شوند. واقعاً الان جای خالی هافبک خلاق و بازی‌ساز در استقلال احساس می‌شود. هافبک‌های مثل مهدی پور و زبیر و رضاوند آماده نیستند. قایدی، محبی و شهباززاده هم از شرایط آمادگی دورند. بدون شک این‌ها جا می‌افتند اما ممکن است تا این‌ها آماده شوند، استقلال امتیاز زیادی از دست بدهد.»

احمد جمشیدیان گفت: «ساپینتو مربی پرجنب و جوشی است. در کنار زمین به بازیکنانش شور و حرارت و انگیزه می‌دهد. تا زمانی که این رفتارها باعث بی‌احترامی به هوادار، مربی و تیم حریف و داور و عوامل برگزاری نشود، اشکالی ندارد. اما خیلی باید مراقب رفتارهایش باشد و با کنترل بیشتری کنار زمین بایستد.»

وی در خصوص وقفه لیگ خاطرنشان کرد: «این وقفه به کمک تیم‌ها می‌آید. هنوز در این ۴،۵ هفته تیم‌ها نتوانستند سروشکل واقعی‌شان را بگیرند. این فرصت خوبی است تا بتوانند هم به هماهنگی برسند و هم نقاط ضعف خود را برطرف کنند. استقلال هم در خط دفاعی و هم در هافبک مشکلاتی دارد که اگر حل نشود، امتیازات زیادی به حریفان خواهد داد. ضمن اینکه برای رسیدن به گل حتماً باید یک هافبک طراح و خوب جذب کند. این تیم در خط هافبک و بازی‌سازی سردرگم است. اکثر دقایق نمی‌دانند چکار می‌کنند.»

هافبک سابق استقلال افزود: «مدعیان لیگ همان تیم‌های همیشگی هستند. هزینه زیادی هم کردند. به نظرم استقلال، پرسپولیس و سپاهان مدعیان اصلی هستند. تیم‌هایی مثل گل گهر و فولاد هم خیلی خوب هستند اما در حد مدعی قهرمانی نیستند. اگر این سه تیم نتوانند خوب پیش بروند، جای این‌ها را گل گهر و فولاد خواهند گرفت. فصل پیش هم همین شرایط بود. مس رفسنجان اما نتوانسته با هزینه‌هایی که کرده، نتایج خوبی بگیرد. انتظارات را در کل تیم‌ها برآورده نکردند.»

جمشیدیان گفت: «به نظرم با برگشتن لژیونرها به لیگ ایران، بازهم تغییری ازلحاظ کیفیتی نداشتیم. بازی‌ها بدون گل، با کمترین جذابیت و کیفیت برگزار می‌شود. فقط در این چند هفته درگیری و اعتراض و سروصدا دیدیم تا فوتبال خوب. انتظار خیلی بالا بود. برای لیگی که این‌همه هزینه می‌کند اما قبل از جام جهانی تیم‌هایش کیفیت ندارند، این بد است. امیدواریم حداقل بعدازاین وقفه، تیم‌ها به خودشان بیایند و دست از ترس بردارند و هجومی‌تر بازی کنند. آمار گلزنی هر هفته بدتر می‌شود و باید مربیان جسورتر تیم‌هایشان را روانه بازی کنند نه اینکه. برای گرفتن نتیجه دست به هر کاری بزنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار