مراسم تجلیل از فرهنگیان آزاده استان قم برگزار شد

قم(پانا) - مراسم تجلیل از فرهنگیان آزاده شاغل در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش استان قم امشب در سالن همایش مرکز رفاهی فرهنگیان قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مراسم تجلیل از فرهنگیان آزاده استان قم برگزار شد

در ابتدای این مراسم، مهدی خادمی جمکرانی رییس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش قم طی سخنانی اظهار کرد: آزادگان سندهای افتخار این نظام هستند و خاطرات رشادت و مقاومت آنها، چراغ راهی برای نسل های آینده است.

وی افزود: از بین فرهنگیان آزاده در استان قم، تعداد 10 نفر همچنان شاغل هستند و بقیه به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند.

در ادامه، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان خاطره ای از دوران دفاع مقدس، گفت: عده ای در آن دوران حماسه و ایثار به فیض آزادگی و یا شهادت رسیده اند و این مقام ها را به هر کسی نمی دهند.

وی افزود: خاطرات آزادگان سرافراز، برگ های زرین دیوان مقاومت ملت قهرمان ایران است و ثبت این خاطرات می تواند ولایت پذیری و وفاداری آنان نسبت به آرمان های نظام اسلامی را به روشنی به نسل های آینده نشان دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم ادامه داد: ما باید قدردان آزادگان سرافراز باشیم زیرا اسناد افتخار نظام اسلامی هستند و لحظه لحظه خاطرات آنان همچون گنجینه های دفاع مقدس محسوب می شوند.

حجت الاسلام محمد نارویی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز با تسلیت ایام اسارت آل الله، ابراز کرد: این ایام یادآور دوران اسارت آزادگان است که در چنگ دشمنان گرفتار بودند.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، گفت: آزادگان مصداق آیه «من المومنین رجال صدقوا ماعاهدوالله علیه..» هستند زیرا عده ای از جوانان ما به فوز شهادت نائل شده و افرادی نیز همچون آزادگان سرافراز در بند دشمن گرفتار شدند و ان شاءالله بتوانند با جهاد تبیین دوران رزم و اسارت خویش را برای مردم و نسل های آینده تبیین کنید.

نارویی یادآور شد: 26 مرداد سال 1369 شور و هیجان زایدالوصفی تمامی جامعه را در استقبال از فرزندان خویش فرا گرفته بود و حال و هوای این شور و افتخار بایستی به فرزندان منتقل شود.

وی همچنین گفت: سال آینده کنگره ملی شهدای آزاده ای که در اسارت به شهادت رسیدند، برگزار خواهد شد.

در مراسم فوق، فرهنگیان آزاده خاطراتی را از نحوه اسارت خود بدست نیروهای بعث عراق، منافقین و گروهک های ضدانقلاب کومله و ... بیان کردند.

در این مراسم، کارشناسان اداره شاهد و ایثارگران نواحی آموزش و پرورش قم و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس حضور داشتند و با اهداء هدایایی از فرهنگیان آزاده شاغل در آموزش و پرورش قم تقدیر شد.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار