رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران تاکید کرد؛

تشکیل کمیته ساماندهی برای بررسی چگونگی اداره مجموعه‌های ورزشی

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت کمیته ساماندهی مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران برای بررسی این موضوع که اماکن ورزشی شهر تهران توسط سازمان ورزش یا مناطق شهرداری اداره شود، تشکیل خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کمیته ساماندهی برای بررسی چگونگی اداره مجموعه‌های ورزشی

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در یکصدوهفتادویکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه «تعرفه‌های اصلاحی و بهره‌برداری از اماکن ورزشی متعلق به شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آن» اظهار کرد: نکته اساسی درباره طرح این است که ورزش باید در اختیار سازمان ورزش باشد و درواقع فلسفه تشکیل این سازمان بوده که باید متولی امر ورزش در تهران باشد.

وی ادامه داد: جلسات مختلفی تشکیل شد و آقای چمران نیز نکاتی را ارائه کردند و در نهایت سه کمیسیون بودجه، سلامت و فرهنگی به جمع بندی این طرح که امروز در صحن ارائه شد، رسید.

آخوندی تصریح کرد: نکته اصلی این است که گفته شد مجموعه‌های ورزشی در مناطق است اگر توسط شهرداران اداره شود بهتر خواهد بود، برهمین اساس مقرر شد یک کمیته ساماندهی تشکیل شود و منطقه‌ای که می‌گوید مجموعه‌های ورزشی را بهتر اداره می‌کند در این کمیته اعلام کند.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر افزود: کمیته ساماندهی مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران مشتکل از شهردار منطقه و معاون اجتماعی منطقه و رییس سازمان ورزش و معاون اجتماعی شهرداری است که عضو ناظر از کمیسیون فرهنگی و بودجه شورای شهر نیز در کمیته حاضر بوده بررسی می‌کنند که منطقه توان اداره مجموعه ورزشی دارد یا خیر، الزامات و استانداردهای سازمان‌ ورزش لحاظ می‌شود اگر این کمیته تشخیص داد که منطقه نمی‌تواند، خود سازمان اداره را ادامه می‌دهد و در غیر این صورت به شهرداری منطقه واگذار خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین در طرح مشخص شده مجموعه‌های سطح یک که در اختیار شهرداری‌های منطقه قرار گرفته و کمیته ساماندهی تشخیص داد که منطقه نمی‌تواند اداره کند مجدد اداره مجموعه در اختیار سازمان ورزش قرار گیرد.

آخوندی خاطرنشان کرد: نگرانی درباره استقلال سازمان ورزش در امر ورزش رفع شده و در طرح تاکید شده که نظارت در تمام اماکن ورزشی با سازمان بوده و باید ناظر تعیین کند. درحال حاضر اداره مجموعه‌های ورزشی در این طرح مشخص شده و کمیته ساماندهی نیز ایجاد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار