رتبه یک کنکور سراسری در گروه علوم انسانی مطرح کرد:

نه مشاوری داشتم و نه کلاسی رفتم

پانا (اسفراین) - "مهدی نیکوکار" دانش آموز اسفراینی که رتبه یک کنکور سراسری در گروه علوم انسانی را از آن خود کرد، گفت نه مشاوری داشتم و نه کلاسی رفتم.

کد مطلب: ۱۳۹۶۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
نه مشاوری داشتم و نه کلاسی رفتم

"مهدی نیکوکار" دانش آموز سال دوازدهمی اسفراینی که در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی ۲ اسفراین تحصیل می‌کرد با تصاحب رتبه یک کنکور سراسری در گروه علوم انسانی خوش درخشید؛ دانش آموزی که سال تحصیلی گذشته هم با کسب مدال طلای المپیاد ملی ادبی صاحب عنوان کشوری شده بود؛ ۲ افتخاری که برای نخستین بار سهم نه تنها اسفراین بلکه خراسان شمالی شده است. البته چون "مهدی نیکوکار" گردن‌آویز طلای المپیاد علمی ادبی کشور را از آن خود کرده بود، در مقام عمل نیازی به شرکت در کنکور سراسری نداشت و می توانست در هر رشته‌ای که می‌خواهد در دانشگاه موردنظر خودش ادامه تحصیل دهد، اما با این وجود از میان ۲ کنکور سراسری ۱۴۰۲، فقط در کنکور دی سال گذشته شرکت کرد و در کنکور تیر امسال غایب بود.

بد نیست بدانیم که "مهدی نیکوکار" که متولد سال ۱۳۸۴ است، در منطقه نمونه ملی گردشگری و روستای تاریخی روئین دوران تحصیل ابتدایی خود را گذرانده است. پس از آن با قبولی در دبیرستان نمونه دولتی شهید شجیعی برای ادامه تحصیل در دوره متوسطه اول راهی اسفراین شد و سال های هفتم، هشتم و نهم را در این دبیرستان شبانه‌روزی سپری کرد. پس از آن هم برای ادامه تحصیل رشته علوم انسانی را در دوره متوسطه دوم برگزید و برای ادامه تحصیل در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی ۲ اسفراین پذیرفته شد.

حالا "مهدی" ۱۸ ساله نه تنها "اسفراین" که بلکه "خراسان شمالی" را با تصاحب رتبه یک کنکور سراسری در گروه علوم انسانی سر زبان‌ها انداخته است.

"مهدی نیکوکار" که هم‌کلام با خبرنگاران خبرگزاری پانا شده است، توضیح داد: از سال هشتم دوره متوسطه اول، تلاش خود را قابل توجه و مضاعف و عزم خود را برای درس خواندن جدی کرده است و این تلاش و تکاپو به گونه‌ای بود که در ایام اوقات فراغت تابستان هم با درس خواندن و کتاب‌های درسی، پیوند عمیقی داشتم.

او با بیان اینکه البته در طی این‌ سال‌ها نه کلاسی رفته و نه مشاوری داشته است، خاطر نشان کرد: زمانی که رشته علوم انسانی را انتخاب کردم تا دوره متوسطه دوم را در دبیرستان سمپاد سپری کنم آنجا تصمیم مهم زندگی در ذهنم پدیدار شد.

نیکوکار اضافه کرد: آنجا بود که تصاحب یکی از رتبه‌های تک رقمی در کنکور علوم انسانی را برای خود هدف گذاری کردم. این دقیقاً فکر و اندیشه من در سال دهم دوره متوسطه دوم بود.

"مهدی" از علاقه‌اش به ادبیات گفت و تصریح کرد: من مدال طلای المپیاد ملی ادبی را هم در سال یازدهم دوره متوسطه اول کسب کردم.

رتبه یک کنکور سراسری در گروه علوم انسانی، ادامه داد: اصلاً المپیاد ادبی برایش ضروری و جزو اولویت‌های جدی نبوده است و به گونه‌ای با طلای آن غافلگیر شده است.

او ضمن قدردانی از حمایت‌های پدر و مادر و برادرش است و اضافه کرد: توکل به خدا هم نقص منحصر به فرد و قابل توجهی در خلق این موفقیت برای من داشته است.

"مهدی نیکوکار" گریزی هم به محدودیت‌هایی زد که طی مسیر تحصیل با آن‌ها مواجه بوده است و گفت: من با امکانات محدودی مطالعه را دنبال و پیگیری می‌کردم و درس می خواندم و شرایط همه را درک و لمس می کنم اما این نمی تواند مانع خیلی جدی برای موفقیت باشد.

وی معتقد است: اراده و تلاش ماست که ما را به نقطه‌ای که هدف‌گذاری کرده‌ایم می رساند و آن ثمره شیرین که سهم ما خواهد شد، تمام سختی های طول مسیر را کم رنگ می‌کند.

رتبه یک کنکور سراسری در گروه علوم انسانی، این موفقیت را مرهون حمایت‌های دلگرم کننده خانواده و البته تلاش‌های دلسوزانه دبیران و کادر مدرسه اش به ویژه مدیر دبیرستان جناب آقای "محمدتقی بهنام‌فر" و دبیر ادبیات فارسی جناب آقای "حسن علی‌یاری" دانست.

به گفته دارنده مدال طلای المپیاد علمی ادبی کشور، دبیر ادبیات دبیرستان در درخشش او در المپیاد ادبی کشور و کسب مدال طلای آن، سهم به سزا و نقش تعیین کننده ای داشته است.

خبرنگاران: مهسا گل‌محمدی - سید مصطفی نجفیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار