استاندار سیستان و بلوچستان:

دانش‌آموزان سرمایه بزرگ اجتماعی هستند که در اختیار معلمان قرار دارند

زاهدان (پانا) - استاندار سیستان وبلوچستان، رسالت و مسئولیت مدیران و معلمان دستگاه تعلیم و تربیت را سنگین و مهم دانست و گفت دانش‌آموزان سرمایه بزرگ اجتماعی هستند که در اختیار شما قرار دارند.

کد مطلب: ۱۳۹۶۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان سرمایه بزرگ اجتماعی هستند که در اختیار معلمان قرار دارند

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در خلال برگزاری اجلاس ۳۷ ام روسای آموزش و پرورش کشور و در جمع مدیران ادارات شهرستان ها و مناطق استان ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، اظهار کرد: اراده قوی آزادگان، اراده دشمن را شکست؛ چرا که آنان به سید و سالار شهیدان اقتدا کردند و مانند حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام سرشار از معنویت و توحید و عاشق خدا بودند.

وی افزود: در هر جامعه و کشوری، آموزش و پرورش از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ تربیت نسل امروز و فردا را شما بر عهده دارید و نقش الگویی و تاثیرگذار شما بر جان و دل دانش‌آموزان نقش می بندد.

کرمی بیان کرد: شما مدیران، راهبران حقیقی عرصه تعلیم و تربیت هستید؛ قطعاً تدبیر، مدیریت و چاره اندیشی شما در همه مؤلفه ها تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: سعی کنیم در حوزه آموزش و تربیت دانش آموزان بدنبال نوآوری، خلاقیت و به روز بودن مجموعه باشیم؛ از ظرفیت و پتانسیل دانش‌آموزان در ضمن تحصیل شان در عرصه های گوناگون بهره گیری کنید؛ چرا که آنان سرشار از انرژی و توانمندی و عزت نفس هستند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کنید دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی، هوشیار و بصیر تربیت کنید که در مقاطع مختلف و شرایط هجمه های دشمن آماده و مقتدر باشند.

کرمی اظهار کرد: وقتی تحرّک فکری از سوی شما اتفاق می افتد، بارش فکری در دانش‌آموزان ایجاد می شود؛ بنابراین در پی این مهم، نقش اجتماعی دانش‌آموزان را جدی بگیرید و از پتانسیل کودکی، نوجوانی و جوانی آنان در مسیر صحیح و مطلوب بهره گیری کنید.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: دین ما دین تحول گراست و همگان را به تحول و دگرگونی در جهان هستی سفارش می کند؛ پس بدنبال تغییر نگرش و بینش در بین دانش‌آموزان با هدایت به سوی باریتعالی باشیم؛ تفکر دینی را در دانش‌آموزان تقویت کرده و تمدن سازی در تربیت فرزندان را به جدّ دنبال کنیم.

وی گفت: موضوع ارتباط گیری و تعامل دوسویه مدرسه و خانه تاثیر بسزایی در تکمیل فرآیند یاددهی یادگیری داشته و دارد و باید این مولفه، مهم قلمداد شود.

کرمی ادامه داد: در مسیر تربیت دینی و توحیدی دانش آموزان، ارتباط گیری آنان با قرآن، نماز و مساجد را گسترش دهید که خودشناسی و خداشناسی را در پی دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: موضوع مهارت و مهارت آموزی دانش آموزان یک اصل مهم در شرایط کنونی جامعه است که باید از هر ظرفیتی بویژه توسعه هنرستانها در این راستا استفاده شود.

وی در پایان بر امید و امیدآفرینی در بین آحاد جامعه به خصوص دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: به آینده ایران اسلامی امیدوار و با کار جهادی به کمک خداوند متعال باور قلبی داشته باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار