صحرایی در گفت‌و‌گو با پانا:

کاهش تراکم کلاس‌های درس هدف وزارت آموزش و پرورش است

اجرای این مصوبه مستلزم تامین زیرساخت‌، معلم و فضای آموزشی است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت در برنامه هفتم تاکید شده است که وزارت آموزش و پرورش موظف است، تراکم کلاس‌های بالای ۴۰ نفر را کاهش دهد و تعداد این کلاس‌ها را به صفر برساند؛ این هدف، هدف ما نیز هست اما اجرای این مصوبه، مستلزم تامین زیرساخت‌، معلم و فضای آموزشی است.

کد مطلب: ۱۳۹۶۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
کاهش تراکم کلاس‌های درس هدف وزارت آموزش و پرورش است

رضا مراد صحرایی در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به مصوبات جدید کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در حوزه آموزش و پرورش، اظهار کرد: «در برنامه هفتم تاکید شده است که ما موظف هستیم، تراکم کلاس‌های بالای ۴۰ نفر را پایین بیاوریم و تعداد این کلاس‌ها را به صفر برسانیم که تکلیف سنگینی است چون اجرای این مصوبه، مستلزم تامین زیرساخت‌، معلم و فضای آموزشی است. ما با اصل این حکم موافق هستیم، مشروط بر اینکه منابع دستیابی به هدف را به ما بدهند.»

وی افزود: «این هدف، هدف ما نیز هست. در سند تحول بنیادین تراکم ملی بسیار کمتر از این رقم پیش‌بینی شده است اما باید مدرسه بسازیم. در برنامه ششم توسعه، د‌و میلیارد دلار بودجه برای تجهیز و بازسازی مدارس داده شده بود که دولت پیش حتی یک دلار عملکرد نداشته است.»

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مصوبه فعالیت یک مربی پرورشی در ازای ۷۵ دانش‌آموز نیز گفت: «این همان قانون احیای معاونت پرورشی است؛ حداقل به ازای هر ۷۵ نفر یک مربی پرورشی مورد نیاز است. در لایحه دولت نبود اما زمانی که نمایندگان مجلس پیشنهاد دادند، من موافق بودم. فقط خواهش من از دوستان در مجلس این است که آنچه که تصویب می‌کنند، زیرساخت و استلزامات آن را نیز در نظر بگیرند. پیشرفت و اجرای برنامه ششم حدود ۳۰ درصد بود چون باری به دوش دولت می‌گذارند که توان اجرای آن را ندارد و منابعش تامین نمی‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار