غلامرضا بنی اسدی*

خودسازی آزادگان برای بهسازی وطن

ما به منهج قرآنی، سلوکِ انقلابیِ خود را تنظیم کردیم. نفسِ حضرت روح الله که در این خاک وزید، حیاتی دوباره به این قاعده یافتیم. مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا ا...َ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلا" شد رسم الخطِ زیست معرفتی و سیاسی و اجتماعی ما.

کد مطلب: ۱۳۹۶۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
خودسازی آزادگان برای بهسازی وطن

در دیروز هم نماندیم که این آیه 23 سوره مبارکه احزاب، مانیفست امروز و فردای فرزندان انقلاب را تحریر می کند؛" از میان مؤمنان مردانى‏ هستند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند".

بله ما به تبدیلِ احوال، نه گفتیم. بسیارمان شهید شدند و به جاودانگی رسیدند. برخی را هم خصم به اسارت برد اما برای ما ادامه عاشورا بود در راهی که حضرت سجاد(ع) بر آن چراغ گرفته بود.

جنگ تمام شد، دیوارهای حصر و اسارت فرو ریخت، جبهه را اما همچنان باقی دانستند و هر کدام در سنگری نشستند که حضورشان برای دفاع از حقیقت، واجب بود. سخن از آزادگان است. از مردان و زنانی که کلمات را معنایی نو بخشیدند. معیار های جهانی را تغییر دادند تا اسارت معنا ببازد و آزادگی معنا بیابد.

آنان در روزگارِ سختِ اسارت، هرکدام شان یک جبهه شدند در برابر دشمن. امروز هم به همان عهد، جبهه دارانی هستند که روزهاشان را خاکریز می کنند برای حراست از شهادت که راز بقای حق است. پای آرمان ها ایستاده اند تا دشمن نتواند ما را به خاک اندازد. خاک را چنان خداباورانه حراست می کنند که غباری از آن برنخیزد و بر لباس بیگانه بیرون نرود.

برای این نسل، امروز و هر روز عاشوراست. پای علم حق و در رکاب امام حق ایستادن را معنایی می بخشند که سلسله جبال در ذهن می نشاند. این هم راهی است که از قرآن آموختند و برای ما معلم شدند. اینک، این مائیم که باید فرا بگیریم کلمه به کلمه این درس را و جوری کار و رفتار کنیم که جامعه از گزند "تبدیل و تبدّل" مصون بماند.

ان شاالله با تحول جان ها و جامعه به رسم آزادگان و شهدا، ایران روزهای بهتری در پیش داشته باشد. این آرزوی به دعا کرامت یافته محقق خواهد شد اگر حقیقت نگاه و رفتار آزادگان را به رفتار امروز تبدیل کنیم. آنان نه تنها ایستادند که در این فصل به غنی سازی تمام ساحتی خود هم همت کردند.

خود را در ترازویی پرورش دادند که نیاز جامعه اقتضا می کرد. به جرات می توان آزادگان را از باسوادترین، صبورترین و کارآمد ترین جوامع دانست که ناممکن ها را هم به امکان در می آورند. تأکید بر سلوک به منش آنان فقط ناظر به مقاومت نیست که به غنی سازی خویش توجه بیشتر دارد. خود را بسازیم تا بتوانیم در بهترسازی وطن نقش شایسته داشته باشیم.

*کارشناس رسانه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار