معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم:

پویش «ایران فردا» طرحی خلاقانه در راستای تبلور خلاقیت‌های نوجوانان است

قم (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت پویش «ایران فردا» با محوریت شعار سال، طرحی در راستای تبلور خلاقیت‌های نوجوانان و جوانان است.

کد مطلب: ۱۳۹۵۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
پویش «ایران فردا» طرحی خلاقانه در راستای تبلور خلاقیت‌های نوجوانان است

حجت‌الاسلام محمد امینیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در گفتگویی با اشاره به اهمیت اوقات فراغت اظهار کرد: اوقات فراغت مسئله‌ای بسیار جدی است که در زمانه امروز، تعیین‌کننده‌‌ آینده و آداب بچه‌هاست.

وی افزود: امروزه با وجود شبکه‌های اجتماعی و جذابیت آنها، اگر برنامه‌هایی که برای بچه‌ها تدارک می‌بینیم جذاب و به‌روز نباشد، از قافله تربیت عقب خواهیم ماند.

امینیان با اشاره به اینکه می‌توان از ظرفیت قالب‌ها و میدان‌های گوناگون، برای پر کردن فراغت جوانان بهره برد، عنوان کرد: یکی از این قالب‌ها اجرای طرح پویش ایران فردا است که این طرح با محور قرار دادن شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» فراغت و خلاقیت‌های جوانان، جهت‌دهی و بر اجرای این پویش، به‌عنوان یکی از طرح‌های کشوری تأکید شده است.

وی تصریح کرد: هرچند که این‌گونه جاافتاده که فراغت یعنی زمانی که در آن کار ضروری نداریم؛ اما چگونگی برنامه‌ریزی و پرکردن اوقات فراغت از ضروری‌ترین کارها است. با اوقات فراغت می‌توان آینده تحصیلی و شغلی خود را هموار کرد و بهترین‌ها را برای سلامتی جسم و سلامتی روح رقم زد. به‌علاوه این‌که جوانان در چنین برنامه‌هایی می‌توانند دوستان خوب پیدا کرده و شادابی جسمی و روحی کسب کنند.

امینیان نقش خانواده در تأمین فراغت را ضروری دانست و تصریح کرد: عقلانیت و روشن‌بینی خانواده‌ها در استعداد فهمی و میدان دادن به فرزندان، مهم‌ترین پشتیبان در شکوفایی استعدادها و آرمان‌های فردای فرزندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار