رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد؛

تدوین برنامه توسعه همه‌جانبه مکران در دستور‌کار نظام تعلیم و تربیت

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، گفت‌ آموزش و پرورش بخش مهمی از برنامه توسعه سواحل مکران محسوب می‌شود و تدوین برنامه توسعه همه‌جانبه آن، در دستور کار نظام تعلیم و تربیت قرار دارد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
تدوین برنامه توسعه همه‌جانبه مکران در دستور‌کار نظام تعلیم و تربیت

به گزارش ‌روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی جهت انجام اقدامات هم‌افزا و مشترک سواحل مکران در حوزه آموزش و پرورش با حضور حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

خان‌محمدی با بیان اینکه سواحل مکران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: حضرت آقا در سال‌های گذشته دستور مستقیمی مبنی بر توجه ویژه به آبادسازی و توسعه این مناطق داشته‌اند. در همین راستا آموزش و پرورش بخش مهمی از برنامه توسعه سواحل مکران محسوب می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به تاکید وزیر آموزش و پرورش بر پیشبرد برنامه‌های این حوزه با همکاری شورای توسعه سواحل مکران اشاره کرد و افزود: افق آینده سواحل مکران در موضوعات مختلف برنامه توسعه‌ای در حوزه آموزش و پرورش باید بررسی و کارشناسی شود تا بتوانیم به تصویر روشنی برسیم و بر آن اساس هماهنگ حرکت کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان ضرورت تشکیل این جلسات در بالاترین سطح گفت: اگر به این موضوع نگاه بخشی داشته باشیم به نتیجه نمی‌رسیم. نباید کار را کوچک بشماریم و همه زیر مجموعه‌های درگیر باید هماهنگ و هم‌افزا حرکت کنند و از تک‌محوری پرهیز شود.

وی تصریح کرد: برنامه توسعه همه‌جانبه باید با دقت تنظیم شود تا ابتدا وضعیت موجود را از حیث نیازهای اولویت‌دار احصا کنیم و سپس به ترسیم تصویر وضع مطلوب و توسعه‌یافته بپردازیم.

خان‌محمدی اظهار کرد: دو محور اساسی را در بحث توسعه آموزشی منطقه در نظر داریم. یکی خود جریان آموزشی از ابتدایی تا متوسطه است که یکی از ضرورت‌ها، مهارت‌آموزی و توسعه آموزش‌ها و رشته‌های مهارتی منطبق با نیازهای منطقه در چشم‌انداز توسعه است که باید تسریع یابد و دیگری موضوع تربیت معلم و نقش دانشگاه فرهنگیان است تا بتوانند معلمان توانمند را در پرورش دانش‌آموزان و نیروی مورد نیاز حوزه‌های مختلف شیلات، کشاورزی و صنعت به‌کار گیرند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تغییر نگرش‌ها را یکی از مبانی لازم برای توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی برشمرد و افزود: نخبه‌گرایی و کیفیت‌بخشی به جریان آموزش و تربیت معلم راهکاری است تا بتوان این رویکرد را از نوع به ماهیت کار تغییر داد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه پیشبرد و برنامه‌ریزی در بعضی موارد نیازمند اصلاح فرایندها و کارهای تقنینی است، خاطرنشان کرد: تعاملات آموزشی، بسته‌های حمایتی از دانش‌آموزان کم‌برخوردار و طرح‌های تشویقی برای معلمان، برنامه درسی و‌ محتوای آموزشی متناسب با هدف و وضعیت منطقه از جمله موضوعاتی است که باید به دقت و ظرافت بررسی شود.

‌در این جلسه که نمایندگان شورای توسعه سواحل مکران و معاونت‌های وزارت آموزش و پرورش نیز حضور داشتند، نکاتی در خصوص هم‌افزایی به منظور ارائه طرح مناسب در حیطه آموزش و پرورش مطرح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار