به همت اداره کل آموزش وپرورش شهرستان‌های استان تهران انجام شد:

آیین تشییع و تدفین شهید گمنام دانش‌آموز دفاع مقدس در آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران

تهران (پانا) - پیکر شهید گمنام ۱۶ ساله دانش‌آموز، صبح امروز همزمان با روز شهادت امام سجاد(ع) و مقاومت اسلامی در اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با حضور مسئولین آموزش وپرورش، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان و سازمان بسیج دانش‌آموزی، روحانیون و هلال‌احمر، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش و مردم تشییع و به خاک سپرده شد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
آیین تشییع و تدفین شهید گمنام دانش‌آموز دفاع مقدس در آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران

پیکر شهید ۱۶ ساله دانش‌آموز گمنام صبح امروز ۲۳ مردادماه ۱۴۰۲ همزمان با روز مقاومت اسلامی در اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با حضور مسئولین آموزش وپرورش، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان و رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی، روحانیون و هلال‌احمر، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش و مردم تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر این مطهر شهید گمنام از مقابل در دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی با حضور مردم و مسئولین استانی و عاشقان تشییع، در محل یادمان شهید گمنام اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، آرام گرفت.

اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، میزبان شهید گمنام دانش‌آموزی بود که ۱۶سال داشت و در عملیات عاشورای میمک تفحص شده بود.

پس از مراسم تشییع توسط مردم و مسئولین، گروه سرود و دمامه‌زنی به اجرای سرود پرداختند و دانش‌آموزان و مردم نیز به درد و دل با رفیق شهیدشان پرداختند.

مسعود‌ بهرامی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از حضار به بیان نکاتی از امام‌خامنه‌ای پرداخت و گفت: همه باید از تجلیل کنندگان شهدا باشند و یاد شهیدان را زنده بدارند و این مفهوم پر ارزش و بسیار موثر را احیا کنند؛ وظیفه ما حفظ راه شهدا است و البته کسانی که مسئولیتی دارند وظیفه بیشتری خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ضمن اشاره به سیاست‌های دنیوی و بین‌المللی که مقابل شهدا قرار دارند، تشریح کرد: سیاست های دنیوی و بین‌المللی برمبنای فراموشی نمادهای شهادت و ایثار است، می‌خواهند یاد و راه شهدا به فراموشی سپرده شود و ما با تجلیل از شهدا در مقابل این حرکت خبیثانه می‌ایستیم.

وی افزود: درباره شهیدان در قرآن تصریح شده است که شهیدان زنده اند و این حقیقت مهمی است چون شهیدان تاثیر گذار هستند به ما نشان می‌دهد که می‌توان با امید و استقامت پیش رفت و پیروز شد؛ شهادت قله است و قله بدون دامنه معنا ندارد و برای رسیدن به قله باید از دامنه عبور کنیم و دامنه رسیدن به شهادت، اخلاص، ایثار و معنویت و تلاش برای استقرار حاکمیت اسلامی است.

بهرامی ضمن اشاره به اینکه شهدا جان شیرین خود را با خداوند معامله کردند، ادامه داد: مربیان و معلمان با تاسی از شهدا و امام زمان (عج) در مقابل الگودهی خصمانه دشمنان حرکت می‌کنند و با جدیت تلاش می‌کنند تا با ارائه معرفت و شناخت صحیح از شهدا به دانش‌آموزان، آنها از الگوهای غیراصیل و نمادهای دنیاطلبی و هرزگی دور کنند و دانش‌آموزان الگوهای در دسترس اصیلی که رسالت خود را در مسیر انقلاب انجام دادند، برگزینند.

در پایان، پیکر مطهر این شهید نوجوان ۱۶ ساله بر روی دوش دانش‌آموزان به سمت یادمان شهید گمنام در اداره پیکر تشییع شد و در آغوش آرامگاه ابدی خوددر محل اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران قرار بگیرد‌.

خبرنگار راضیه یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار