عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران:

روند جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز باید ادامه پیدا کند

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به حادثه انفجار منزل مسکونی در محله جوانمرد قصاب گفت همکاری و همدلی بالایی در حادثه انفجار منزل مسکونی در محله جوانمرد قصاب وجود داشت، با این حال روند جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز باید ادامه پیدا کند.

کد مطلب: ۱۳۹۵۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
روند جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز باید ادامه پیدا کند

جعفر بندی شربیانی در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه همکاری و همدلی بالایی در حادثه انفجار منزل مسکونی در محله جوانمرد قصاب وجود داشت، اظهار کرد: این همکاری باعث شد صحنه حادثه مدیریت شود و عضو شورا نیز در ساعات اولیه در محل حضور داشت و عملیات آواربرداری سازه ناایمن تا نیمه‌های شب با حضور شهردار منطقه ۲۰ انجام شد.

وی افزود: رسانه‌ها به خوبی موضوع را منعکس کردند و گروه‌های جهادی نیز حضور خوبی در محل داشتند و اسکان ۱۳ خانواری که با مشکل برخورد کردند، به خوبی صورت گرفت.

شربیانی تأکید کرد: از شهردار منطقه ۲۰ که به‌صورت جهادی تا آخرین لحظه آواربرداری حضور داشت تقدیر می‌کنیم که با تدبیر خوب خود صحنه بحران را مدیریت کرد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه در خصوص رأی گیری هیئت رئیسه شورا، با بیان اینکه رأی گیری بر اساس نصف به اضافه یک صورت می گیرد، گفت: هرکسی انتخاب می شود باید ۱۱ رأی داشته باشد؛ در اولین رأی گیری انتخاب منشی آراء به صورت ۱۲- ۱۲ بود و هریک از اعضا می توانستند ۲ رأی دهند و اگر ۱۵ نفر هم رأی می دادند آراء به ۳۰ مورد می رسید.

وی افزود: رأی گیری به مرحله دوم انجامید و آراء ۱۰ و ۹ شد و چون اکثریت آراء به دست نیامد هیچ یک از نامزدها انتخاب نشدند؛ ما به رأی ۱۲- ۱۲ استناد کردیم و خانم نجفی به عنوان منشی انتخاب شد. چون رأی ۱۰ و ۹ حائز شرط نصف به اضافه یک نشد، قابل استناد نبود.

چمران گفت: ما انصراف نداریم و باید استعفا ثبت می شد؛ چون درگیر رأی گیری بودیم و انصراف مطرح شد به رأی ۱۲ به ۱۲ اکتفا کرده و موارد مکتوب و به فرمانداری ارسال خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حتما روند جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز باید ادامه پیدا کند، گفت: توقف در این موضوع ممنوع است و همکاری پلیس در این زمینه ضروری است و نیروی انتظامی وظیفه دارد در کمال قدرت حضور پیدا کند که از ساخت و ساز غیرمجاز و ناپایدار و انسان کش جلوگیری شود.

وی افزود: اگر در این ساختمان که با یک ضربه فروریخت، افراد ساکن می شدند فاجعه ای بزرگ رخ می داد؛ این تخریب به ضرر مافیایی است که از مردم پول می گیرند و خانه های ناپایدار به آنها می فروشند. شهرداری موظف است جلوی این اتفاق را بگیرد و شورا هم از این موضوع به شدت حمایت می کند و اگر ضرورت داشته باشد همه اعضای شورا در محل حضور پیدا می کنیم تا هم جلوی ساخت و ساز را بگیریم و هم ساخت و ساز ناپایدار تخریب شود.

چمران با بیان اینکه تخریب سوژه‌ای به دست افرادی داد که با تخریب یک سازه چند ساختمان دیگر نیز فرو ریخت، گفت: جنایت جایی بود که ساخت و ساز غیرمجاز انجام شده اما شوخی ها و بهانه گیری ها و انتقام گیری هایی صورت گرفت که نباید کار صحیح قلمداد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار