ارمنستان خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شد

تهران (پانا) - وزارت امورخارجه ارمنستان در بیانیه‌ای از درخواست این کشور برای نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل به دلیل وخامت اوضاع انسانی در منطقه قره‌باغ خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
ارمنستان خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شد

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: وزارت امور خارجه ارمنستان امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورش روز گذشته خواستار نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد وخامت اوضاع انسانی در قره باغ به دلیل محاصره گذرگاه لاچین شده است.

بر اساس این بیانیه، مهر مارگاریان، نماینده دائم ارمنستان در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که به دلیل محاصره گذرگاه لاچین در منطقه ارمنی نشین قره باغ، کمبود کالاهای اساسی از جمله غذا، دارو و سوخت وجود دارد.

روز دوشنبه هفته گذشته نیز دو گزارشگر ویژه سازمان ملل و یک کارشناس مستقل این نهاد بین‌الملل ضمن هشدار نسبت به وضعیت بحرانی انسانی قره باغ، از جمهوری آذربایجان خواستند تا محاصره گذرگاه لاچین را به سرعت لغو کند.

دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان در اوایل دهه ۱۹۹۰ و سال ۲۰۲۰ بر سر منطقه ارمنی‌نشین قره باغ که در سال‌های ۱۹۹۱-۱۹۹۲ جدایی خود از باکو را اعلام کرد، با هم درگیر شدند.

جنگ سال ۲۰۲۰ این دو کشور در نهایت با میانجیگری روسیه و استقرار نیروهای حافظ صلح این کشور به پایان رسید.

اما اکنون باکو با محاصره گذرگاه لاچین که تنها مسیر ورود مواد غذایی و ملزومات پزشکی و کمک های بشردوستانه از ارمنستان است، وضعیت انسانی این منطقه را بحرانی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار