معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران خبر داد:

راه‌اندازی ۵۰ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در شهر تهران

بیش از ۸۰ نفر از مشاوران مجرب، انتخاب رشته داوطلبان کنکور و مؤسسات آموزش عالی را به صورت حضوری و مجازی بر عهده دارند

تهران(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه مطمئن‌ترین پایگاه مشاوره انتخاب رشته، پایگاه‌های آموزش و پرورش است؛ از آمادگی ۵۰ پایگاه انتخاب رشته کنکور شهر تهران برای ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش‌آموزان تهرانی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی ۵۰ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در شهر تهران

مهم ترین و حساس ترین فصل از دوره تحصیلی دانش آموزان، به زمان هدایت تحصیلی و انتخاب رشته برای آینده شغلی آنان برمی گردد. این دو مقطع از حساس ترین و مهم ترین فرازهای دوران تحصیلی دانش آموزان به شمار می رود، از این رو انتخاب رشته یکی از دغدغه های مهم دانش آموزان و اولیاء آنان است و انتخاب مشاوران مجرب، سبب اعتماد خانواده ها به پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور خواهد شد. بنابراین لازم است ادارات آموزش و پرورش، برنامه ریزی صحیح در تشکیل پایگاه‌ها و انتخاب مناسب مشاوران داشته باشند.

زمان انتخاب رشته دانشگاه‌ها آغاز شده است و مانند هر سال، معلمان و مشاوران تحصیلی در مدارس نقشی بی بدیل در راهنمایی دانش آموزان برای انتخاب رشته دانشگاه‌ها دارند، بنا بر آمارهای اعلام شده از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران، تاکنون ۵۰ پایگاه در شهر تهران به منظور ارائه مشاوره‌های تخصصی ثبت شده‌اند و ۸۰ مشاور در این مراکز مشغول فعالیت هستند.

از آنجا که آموزش و پرورش در پیشرفت کشور نقش مؤثر و تعیین کننده ای دارد، نشست کیفیت بخشی به فعالیت پایگاه های انتخاب رشته آزمون ورودی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی و مسئولان ذیربط برگزار شد.

سید احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران با بیان اینکه انتخاب رشته دقیق و اصولی آخرین، مهم ترین و تاثیرگذارترین مرحله زندگی داوطلبان کنکور سراسری برای قبولی در رشته و دانشگاه دلخواه است؛ گفت: «با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری توسط سازمان سنجش، پایگاه های انتخاب رشته آموزش وپرورش فعال می شوند و به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته خدمات مشاوره ای و راهنمای انتخاب رشته ارائه می‌کنند. با توجه به مطالبه عمومی و انتظارات والدین و دانش آموزان، آموزش و پرورش خود را مکلف می داند دانش آموزان را در برداشتن گام آخر تحصیلشان یاری کند؛ زیرا انتخاب رشته دقیق و اصولی یکی از برگ های برنده داوطلبان کنکور سراسری برای قبولی در رشته و دانشگاه دلخواه است.»

وی ضمن اشاره به اینکه ۵۰ پایگاه به تفکیک جنسیت و با نرم‌افزارهای به‌روز در شهر تهران به همت اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش شهر تهران فعال شده است؛ خاطرنشان کرد: «برای انجام هرچه بهتر انتخاب رشته، نیازمند اطلاعات دقیق و بهره مندی از ظرفیت مشاوران مجرب و متعهد مدارس هستیم که با حضور مستمر در کنار دانش آموزان، با آگاهی به آنان راهنمایی و مشاوره بدهند. انتخاب رشته در پایگاه‌های آموزش و پرورش شهر تهران، بایستی توسط مشاوران آموزش و پرورش که در طول سالهای تحصیلی کنار دانش آموزان بوده‌اند و به ویژگی‌ها و توانمندی های فردی آنان آشنایی دارند، انجام شود.»

موسوی با بیان اینکه این پایگاه‌ها با شعار «ما راهنمایی و مشاوره می‌دهیم تا شما متناسب با استعداد، رغبت و تیپ شخصیتی خود، آگاهانه انتخاب رشته کنید» فعالیت می کنند، افزود: «بیش از ۸۰ نفر از مشاوران مجرب و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری، امر مهم راهنمایی و انتخاب رشته داوطلبان کنکور و مؤسسات آموزش عالی را به صورت حضوری و مجازی بر عهده دارند.»

این مقام مسئول ادامه داد: «انتخاب رشته در کنکور سراسری در امتداد هدایت تحصیلی دانش آموزان است و باید در قالب کارگروهی تخصصی مدلی موفق برای پیشبرد امور این حوزه تهیه شود. مطمئن ترین پایگاه مشاوره انتخاب رشته، پایگاه های آموزش و پرورش است، بنابراین تا آغاز زمان انتخاب رشته باید «کمیت، کیفیت و توزیع جغرافیایی» این پایگاه ها افزایش یابد.»

در این نشست، اعضا نقطه نظرات خود را پیرامون چگونگی برگزاری پایگاه‌های انتخاب رشته مطرح کردند و در این زمینه به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار