امام جمعه اسلامشهر:

رشد تولید و مهار تورم، با توسعه صنایع کوچک میسر است

اسلامشهر (پانا) - امام جمعه اسلامشهر درخطبه‌های نماز جمعه گفت در کشور ایران هزاران بنگاه زودبازده وجود دارد که جوانان می‌توانند در این مراکز مشغول به کار شوند و رشد تولید، مهار تورم و جلوگیری از نقدینگی انبوه را با توسعه صنایع کوچک میسر خواند.

کد مطلب: ۱۳۹۴۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
رشد تولید و مهار تورم، با توسعه صنایع کوچک میسر است

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه شهرستان اسلامشهر در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی شهرستان برگزار شد، با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: نهضت سیدالشهدا(ع) در سرزمین کربلا با تمام عظمت خود و با شهادت امام حسین (ع) در یک‌روز به پایان رسید و کسانی که در ادامه راه این نهضت از نقش بسزایی برخوردار بودند و جهاد تبیین را به معنای واقعی پیاده کردند، حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بودند.

وی در ادامه بیان کرد: امام زین‌العابدین(ع) در انجام رسالت الهی خود معارف اسلام ناب را در قالب دعای صحیفه سجادیه برای جامعه اسلامی به ارمغان آورد و در کنار آن کرسی تعلیم و تربیت را هم اجرا کرد و بر طبق سخنان ایشان، در راستای استمرار نهضت امام حسین (ع) و تثبیت دین اسلام قربانیان زیاد به درگاه خداوند متعال تقدیم شد تا جلوی فساد آن دوران فساد گرفته شد.

حجت‌الاسلام برقراری در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به مناسبت‌های هفته از جمله روز حمایت از صنایع کوچک تصریح کرد: در کشور ما هزاران بنگاه زودبازده وجود دارد و جوانان ما می‌توانند در این مراکز مشغول کار شوند و به کارآفرینی بپردازند و گفت، رشد تولید، مهار تورم و جلوگیری از نقدینگی انبوه با توسعه صنایع کوچک همراه است.

وی در رابطه با روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی افزود: تجربه شیرین همدلی و همیاری را در دوران کرونا به دست آوردیم و مردم یار و یاور هم شدند و آبروی نیازمندان واقعی با ارسال کمک‌های معیشتی در قالب مراکز نیکوکاری و خیرین حفظ شد.

امام جمعه اسلامشهر با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به ایران اسلامی تأکید کرد: در سال ۶۹ آزادگان که نقش اساسی در پیروزی هشت سال دفاع مقدس داشتند به میهن اسلامی بازگشتند و این سرمایه‌های معنوی با ایمان و همت راسخ خود در مقابل دشمنان ایستادند و خاطرات آنها برای همگان درس‌های ارزشمندی را در بر دارد.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان اسلامشهر در رابطه با سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به شهرستان اسلامشهر و تقدیر از مسئولان که این زمینه اینگونه برنامه‌ها را هماهنگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: مسئله نرخ ارز شامل دو رویکرد تغییر و تثبیت است و برخی اقتصاددانان اعتقاد به قیمت ارز آزاد دارند، لیکن در مجموع مدیران اقتصادی کشور می‌تواند با مدیریت تقاضای ارز، دلار زدایی،تضمین نرخ و کنترل قیمت ارز در مهار تورم و وسعت در سفره‌های مردم از نقش بسزایی برخوردار باشند.

گفتنی است،در مراسم نماز جمعه شهرستان اسلامشهر میز خدمت توسط اداره آموزش و پرورش و همچنین مشاوره قضایی اداره دادگستری نیز اجرا شد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار