مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی:

توسعه دولت الکترونیک یکی از اقدامات بسیار خوب در چند سال اخیر است

تبریز (پانا) - مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی توسعه دولت الکترونیک را یکی از اقدامات بسیار خوب در چند سال اخیر عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
توسعه دولت الکترونیک یکی از اقدامات بسیار خوب در چند سال اخیر است

وحید مجیدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان گفت: سازمان بیمه سلامت یک شرکت کاملا دولتی است که کار خود را از ۳ آبان ماه سال ۱۳۷۳ تحت عنوان سازمان بیمه خدمات درمانی شروع کرد که از ۲۲ مرداد ماه سال ۱۳۹۱ تغییر نام داده و با عنوان بیمه سلامت در حال خدمت رسانی به مردم است.

وی ادامه داد: از کل جمعیت استان ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که با ۳ هزار و ۲۸۰ موسسه طرف قرار داد هستیم و ۹۰ دفتر پیشخوان خدمات در حال ارائه خدمات بیمه گری در سطح استان هستند.

رئیس اداره کل بیمه سلامت استان اظهار کرد: ۱ میلیون و ۸۰۰ نفر از کل جمعیت استان به صورت رایگان بیمه شده اند و هیچ گونه حق بیمه از این تعداد گرفته نشده است و در این خصوص ۸۰ درصد جمعیت به صورت رایگان بیمه می‌شوند و سازمان بیمه نیز از اعتبارات دولت برخوردار می‌شود.

مجیدی اذعان کرد: توسعه دولت الکترونیک یکی از اقدامات بسیار خوب و اساسی بود که در این چند ساله انجام شده است که در این راستا ۱۰۰ درصد مراکز و موسسات در استان تمامی نسخ را به صورت الکترونیک به سازمان بیمه ارسال می‌کنند که تجمیع سوابق و اطلاعات درمانی به صورت الکترونیک، دسترسی پزشکان به سوابق از جمله فعالیت‌هایی است که در بخش دولت الکترونیک صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در بحث چاپ دفترچه سازمان بیمه سلامت به طور سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان برای چاپ دفترچه در کل کشور هزینه می‌کرد اما در حال حاضر این موضوع الکترونیکی شده است.

رئیس اداره کل بیمه سلامت استان افزود: در خصوص صندوق بیمه بیماری های خاص که هدف از تشکیل این صندوق حمایت بیشتر از بیماران خاص و صعب‌العلاج بوده بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار تصویب شده است که برای این صندوق ۱۰۷ گروه بیماری به عنوان بیماری خاص شناخته شده که در حال حاضر ۵۱ بیماری در پشت نسخه‌ نویسی الکترونیک تعریف شده است و در این راستا ۴۸ هزار نفر از بیماران بیمه شونده در این صندوق نشان‌دار شده است.

وی ادامه داد: نازایی و جوانی جمعیت جزء برنامه‌های اصلی و اساسی سازمان بیمه سلامت است که مورد توجه دولت نیز می‌باشد و خدمات نازایی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و به نوعی در حال حاضر ۳ هزار و ۳۰۲ زوج در سیستم نشان‌دار شده‌اند و تحت خدمات و مزایای نازایی قرار گرفته‌اند در این خصوص ۲ هزار و ۹۶۰ نفر خانم و ۳۴۲ نفر آقا تحت خدمات نازایی هستند، که از اواخر سال ۱۴۰۰ تا به الان ۱۷ میلیارد تومان در اختیار این تعداد برای استفاده از خدمات نازایی گرفته‌ است.

مجیدی یادآور شد: طبق ماده ۴۴، ۴۵ و ۵۳ سازمان بیمه سلامت ۱۶ هزار و ۶۴۳ نفر مادر باردار، ۶۹ هزار و ۲۸۷ نفر مادر شیرده و ۱۴۴ هزار و ۷۶۱ نفر کودک زیر ۵ سال تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون تمام مردم باید تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرند که در این راستا بیش از ۵۴۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفته اند و لذا از تعداد ۵۳۵ هزار و ۷۹۸ نفر بر اساس اطلاعات وزارت رفاه، افرادی که در ۵ دهک اول درآمدی هستند باید به صورت رایگان بیمه شوند که ۴۴۷ هزار نفر از بیمه ایرانیان تحت پوشش رایگان بیمه قرار گرفته‌ اند و لذا به میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌ های ششم تا نهم نیز کاهش یافته است و بر همین اساس از این پس میزان پرداختی دهک ششم از ۲۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و میزان پرداختی حق بیمه دهک دهم نیز بدون تغییر باقی مانده است.

رئیس اداره کل بیمه سلامت استان در پایان اظهار کرد: امید است بتوانیم با ارائه خدمات بهتری قسمتی از مشکلات مردم را حل کنیم و شاهد اتفاقات خوب در سطح استان و جامعه باشیم.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار