سالروز گرامیداشت شهادت شهید حججی

کرج (پانا) -۱۸ مرداد روز شهدای مدافع حرم است که به یاد شهید محسن حججی کسی که از رزمندگان مدافع حرم بود که در خاک سوریه به شهادت رسید، نام گذاری شده است.

کد مطلب: ۱۳۹۴۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
سالروز گرامیداشت شهادت  شهید حججی

شهید محسن حججی درسال ۱۳۷۰ در شهر نجف آباد استان اصفهان چشم به جهان گشود . پدر و مادرش خانواده ای متدین بود و به یاد فرزند شهید حضرت فاطمه نامش را محسن نهادند.

حججی دوره دبیرستان خود را سال ۱۳۸۷به پایان رساند و سال ۱۳۸۹ مدرک کاردانی‌اش را از مرکز آموزش علمی کاربردی در رشته تکنولوژی دریافت کرد.

وی سال ۱۳۹۵ صاحب فرزندی پسر شد و به علاقه ای که به امام علی داشت نامش را علی گذاشت تا الگو و پشتیبانش امام علی باشد. وی در سال سال ۱۳۹۳ به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست.محسن حججی، با آغاز نبرد داعش در سوریه برای مبارزه با داعش، در محرم سال ۱۳۹۴ داوطلبانه به سوریه رفت و پس از ۴۵ روز بازگشت. او برای دومین بار برای دفاع از حرم حصرت زینب داوطلبانه ، ۲۷ تیر سال ۱۳۹۶ به سوریه رفت زیرا از ابتدای جوانی شهید شدن آرزویش بود. حججی در ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ با حمله انتحاری داعش در منطقه مرزی تنف، زخمی و سپس اسیر شد و پس از دو روز، در منطقه الولید عراق، واقع در بیابان‌های جنوب استان الانبار،توسط نیروهای داعش کشته شد. پس از به شهادت رسیدن شهید حججی ، وی تبدیل به الگو و نمادی از مقاومت و شجاعت شد و حس وطن پرستی را میان هموطنانش زنده کرد.

شهید حججی از فعالان فرهنگی و بسیجی و جهادگران نجف آباد و عضو خادمین راهیان نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بود که اقدامات جهادی را در اردو‌های سازندگی برای خدمت به مردم مناطق محروم انجام می‌داد.

حججی کسی بود ‌ که محال است کسی ماجرای اسارت و شهادتش را شنیده باشد و بتواند آن را فراموش کند. شهیدی که به مانند سایر مدافعان حرم حضرت زینب، برای حفظ حریم حضرت زینب جانش را بر اثر لیاقتش در صراط مبارزه با دشمنان از دست داد. شهید محسن حججی که با شهادت خود به نماد عزت و اقتدار کشورمان تبدیل شده به طرز بسیار ناراحت کننده‌ و اندوهگینی توسط داعشیان ، سر از پیکر مطهرش جدا شد و شهد گوارای شهادت را سرکشید. رهبر انقلاب اسلامی درباره شهید حججی فرمودند: شهید حججی حجت خداوند در مقابل چشم همگان شد.

دانش آموز خبرنگار: آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار